رییس جهاد دانشگاهی قم گفت: سامانه گردشگری سلامت استان قم با هدف معرفی کلیه امکانات کردشگری سلامت استان قم، دریافت بازخورد بیماران و جذب درخواست‌ها و نیازهای درمانی بیماران خارجی، توسط جهاد دانشگاهی قم راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، محمد حیدری صبح امروز در دیدار استاندار قم از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم عنوان کرد: معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی قم در چندین گروه پژوهشی از جمله گروه مزانشیمی و بیولوژی مشغول فعالیت است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی ریالی بودجه دولتی نمی‌گیرد و برای انجام خدمات مناسب، نیاز است که مسئولین استانی از این نهاد انقلابی حمایت کنند.

رییس جهاد دانشگاهی قم بیان کرد: در سال 97 بیشترین آمار مراجعه به مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی، قم و دو استان همجوار استان بودند ولی در سال جاری بیشترین آمار مراجعه پس از استان‌های قم و مرکزی از کشور عراق هستند که نشان دهنده موفقیت جهاد دانشگاهی در جذب بیماران خارجی است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت استان قم برای جذب گردشگری سلامت، قصد راه‌اندازی یک سامانه گردشگری سلامت در استان قم کرده است و لازم است در این خصوص تمام مراکز درمانی و رفاهی به این سامانه متصل شوند تا اطلاعات کامل و جامعی به بیماران خارجی ارائه شود.

حیدری تصریح کرد: معرفی کلیه امکانات کردشگری سلامت استان قم، دریافت بازخورد بیماران و جذب درخواست‌ها و نیازهای درمانی بیماران خارجی از اهداف راه‌اندازی سامانه گردشگری سلامت استان قم است و بر همین اساس اقدامات راه اندازی سامانه به چند زبان بین المللی آغاز شده است.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی جهاد دانشگاهی قم اضافه کرد: در سال گذشته در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی 318کارگاه با تاکید بر موضوع خانواده برگزار شد و همچنین یک مرکز مشاوره راه‌اندازی شده است و مشغول به ارائه خدمات است.

رییس جهاد دانشگاهی قم اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در 6دانشگاه دولتی استان قم شعبه دارد و خدمات مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی به دانشجویان با هدف افزایش نشاط، مهارت و مسئولیت پذیری دانشجویان، ارائه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: سه دوره مسابقات مناظره دانشجویی در استان قم برگزار شده است و همچنین مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای پایان نامه و جشنواره های مختلف از جمله جشنواره ملی مهدویت و جشنواره تا بالندگی در سطح دانشگاه‌های استان قم برگزار می‌شود.

حیدری تاکید کرد: در حوزه آموزش نیز یک مرکز آموزش بلند مدت در قالب دانشگاه علمی کاربردی و 7گروه آموزشی کوتاه مدت در 4مرکز آموزشی در استان قم با هدف افزایش مهارت و شغل محوری مشغول فعالیت است که بر همین اساس سال گذشته 20هزار نفر معادل 512هزار نفر ساعت در استان قم از آموزش‌های جهاد دانشگاهی بهره مند شدند.

وی گفت: جوانان جهاد دانشگاهی با یک شور و انگیزه مشتاقانه دوستدار ارائه خدمت به نظام جمهوری اسلامی هستند و در هر بخشی که خلائی وجود دارد، جهاد دانشگاهی آمادگی دارد اقدامات لازم را به انجام برساند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.