اکبر میرشکار روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مردم قم در سه ماهه اول سال جاری ۱۷۳ میلیارد ریال در مجموع به کمیته امداد امام(ره) کمک کرده اند که نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته بیش از ۸۸ درصد رشد داشته است، همچنین قم با کیفیت ترین درآمد را در میان استان های کشور دارد.

وی با بیان اینکه قم جزء بالاترین استانها در سرانه دریافتی ایتام در کشور است، اظهار داشت: سرانه دریافتی ایتام در قم نسبت به سال گذشته بالغ بر ۴۸ درصد رشد داشته و در حال حاضر سرانه هر یتیم در ماه ۴۰۰ هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)  قم پرداخت صدقات در استان را نیز بالاترین سرانه در کشور دانست و گفت: در سه ماهه نخست امسال مردم قم ۳۶ میلیارد ریال صدقه داده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۶ درصد رشد داشته است.

وی کمک های نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده جهت کمک به سیل زدگان را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: رقمی بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال کمک های نقدی و غیرنقدی در قم جمع آوری و در کوتاه ترین زمان به دست سیل زدگان نیازمند رسید، همچنین ۲۰۰ واحد مسکونی در مناطق سیل زده با هماهنگی و مشارکت سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) تعمیر و ساخته شده است.

میرشکار نسبت مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به کل جمعیت قم را ۲.۹۲ اعلام کرد و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی خانواده های نیازمند در سال جاری، بیش از ۷ هزار خانوار از نیازمندان استان طی ۶ ماه گذشته مورد حمایت کمیته امداد امام(ره) قرار گرفته اند.

وی در پایان با بیان اینکه در شرایط سخت اقتصادی و افزایش تورم، آسیب پذیری طبقه ضعیف جامعه بیشتر شده است، تصریح کرد: در سه ماه ابتدای سال جاری بیش از ۶۵ هزار درخواست خدمات نیز در کمیته امداد امام(ره)  قم ثبت  که در مجموع بیش از ۶۱ هزار مورد از خدمات کمیته امداد برخوردار شده اند.

مجموع خانواده های تحت حمایت و مستمری بگیر کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم تا پایان خردادماه سال ۹۸ بیش از ۲۲ هزار خانوار با تعداد ۳۹ هزار و ۸۵۹ تن است که از این میان تعداد ایتام ۱۸۵۶ تن، تعداد محسنین ۲۶۴۷ تن، تعداد دانش آموزان، طلاب و دانشجویان ۴۸۳۱ تن، تعداد زنان سرپرست خانواده ۱۴۸۸۷ تن، تعداد سالمندان ۱۳۷۲۶ تن و تعداد بیماران صعب العلاج ۱۴۱۱ تن است.

۸۱۴۶/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.