رییس سازمان تبلیغات کشور با بیان اینکه در گام اول انقلاب اسلامی در حوزه سبک زندگی و خانواده ضعف داشتیم، گفت: باید در گام دوم انقلاب اسلامی به مسئله خانواده و سبک زندگی توجه ویژه شود.

به گزارش ایسنا منطقه قم و به نقل از جامعه ایمانی مشعر، حجت الاسلام محمد قمی در افتتاحیه یازدهمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور که در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد، عنوان کرد: موضوع محوری خانواده و اهل بیت در هیئات مذهبی نیاز به تأمل دقیق دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، هم یک توصیف و تحلیلی از گام اول انقلاب وجود دارد و نقاط ضعف و قوت مشخص شده است و هم گام دوم را تبیین و روشن شده است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: یکی از حوزه‌هایی که در گام اول انقلاب با وجود برخی اقدامات مناسب، عملکرد مناسبی نداشتیم و ضعف داریم، موضوع سبک زندگی و خانواده است و باید در این خصوص در گام دوم انقلاب اسلامی بسیار بهتر عمل کنیم.

وی ادامه داد: اساس مجلس اهل بیت و هیأت، پیشبرد مکتب اسلامی است؛ دلیل ابقای نظام اسلامی همان دلیل تشکیل انقلاب اسلامی است و زمانی که امام خمینی فرمودند که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، قطعا در تحکیم نظام اسلامی نیز، هیئات مذهبی و توجه به نگاه اهل بیت بسیار اثرگذار است.

قمی با بیان اینکه قطعا می‌توان بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی را در هیآت حسینی حل کرد، گفت: بیش از 110هزار هیأت ثبت شده در کشور وجود دارد و قطعا اثرگذاری بسیار در جامعه دارند و می‌توانیم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را در هیآت حل کنیم.

وی اضافه کرد: خانواده عامل صیانت و حفاظت است و بر همین اساس دشمن بشریت با خانواده مبارزه می‌کند؛ در روایات داریم که شیطان در آخر الزمان با موضوعات فطری انسان مقابله می‌کند؛ خانواده موضوع فطری انسان است و اکنون دشمن به دنبال مقابله با این نهاد ارزشمند است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور اظهار کرد: باید توجه هیآت به موضوع خانواده ریشه‌ای باشد؛ عاطفه در هیأت نقش کلیدی و اساسی دارد و عاطفه با هیأت گره خورده است و همچنین عاطفه رکن اساسی خانواده است و توجه به مسئله عاطفه در هیآت حسینی، بر توجه بیشتر عاطفه در خانواده اثرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: با نگاه دقیق به زندگی اهل بیت متوجه خواهیم شد که مسئله تبلیغ دین و تبیین دین خانوادگی صورت گرفته است و در جریان کربلا، حضرت سیدالشهدا(ع) برای تبلیغ دین، خانواده را همراه خود کرد و بر همین اساس هیآت حسینی در گسترش و تبلیغ دین باید مسئله خانواده را مورد توجه قرار دهند.

قمی تاکید کرد: در وضعیت کنونی، توجه به مسئله خانواده یک ضرورت برای هیآت مذهبی است و باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند تا بتوانیم در تقویت نظام خانواده به وظیفه خود عمل کنیم و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این موضوع را مرتفع کنیم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.