حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مومنی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم بابیان اینکه امام محمدباقر(ع) در حیات خود مظلوم بودند افزود: مصائب اهل‌بیت(ع) به‌قدری بزرگ و سنگین است که در روایات برای عزاداری ائمه اطهار(س) هیچ‌گونه قید زمانی و مکانی آورده نشده است.

وی بابیان اینکه امام محمدباقر(ع) در کودکی ازجمله حاضران در کربلا بودند و جنایت‌های یزدیان را از نزدیک مشاهده کرده‌اند، ادامه داد: امام باقر(ع) در تمام عمر به دنبال تبیین مظلومیت حضرت اباعبدالله(ع) و یاران باوفای ایشان بودند و وصیت آن حضرت نیز در همین راستا بوده است.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه، دشمن‌شناسی را از راه‌های مصونیت در برابر حربه‌های آن‌ها دانست و گفت: شناخت راه‌هایی که شیطان بر انسان نفوذ می‌کند و ابزارهای شیطان برای تسلط بر افراد، برای گرفتار نشدن به مکر شیطان بسیار ضروری است.

وی صراط مستقیم را پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) دانست و اظهار داشت: تنها مسیر رسیدن به‌حق، پذیرش ولایت علی(ع) است.

مومنی همچنین با تاکید بر اهمیت انفاق و کمک به دیگران اظهار داشت: انفاق موجب برکت در نسل و مال افراد می‌شود و توجه به نیازمندان به‌ویژه در شرایط اقتصادی کنونی بسیار اهمیت دارد.

امام محمدباقر(ع) پیشوای پنجم شیعیان در هفتم ذی‌الحجه سال ۱۱۴هجری قمری در ۵۷ سالگی در مدینه توسط هشام بن عبدالملک مسموم شد و به شهادت رسید و مرقد مطهر ایشان در قبرستان بقیع است.

۷۴۰۴ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.