حجت‌الاسلام اسدالله کریمی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فعالیت گسترده مساجد استان برای پر کردن اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان افزود: راه‌اندازی سامانه بچه‌های مسجد این امکان را فراهم کرده است که امکان دسترسی به فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به‌سادگی توسط والدین قابل ارزیابی باشد.

وی ادامه داد: بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری در بیش از ۴۰۰ مسجد این استان فعالیت دارد که برخی مسجدها دارای ۲ کانون فرهنگی هنری ویژه بانوان و آقایان هستند.

قائم‌مقام دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم افزود: طرح غنی‌سازی اوقات فراغت مساجد استان اواخر خردادماه امسال هم‌زمان با سراسر کشور آغازشده که در این طرح برنامه‌های متنوعی برای پر کردن اوقات فراغت کودکان،‌ نوجوانان و جوانان در تعطیلات تابستان برنامه‌ریزی‌شده است.

کریمی بابیان اینکه بسیاری از خانواده ه از فعالیت‌های گسترده مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری فعال در این مساجد بی‌اطلاع هستند، ‌ادامه داد: رویکرد دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم در ایام تابستان، تمرکز به موضوع‌های تفریحی و فرهنگی به‌جای توجه به مسائل آموزشی است.

وی اضافه کرد: کانون‌هایی که برنامه بیشتری اجرا کنند،‌ موردحمایت بیشتری قرار گیرند به همین دلیل شاهد رشد کمی و کیفی برنامه‌های این کانون‌ها در سال‌های اخیر هستیم.

۲۴ هزار و ۹۴۷ کانون فرهنگی هنری در سامانه بچه‌های مسجد در سراسر کشور ثبت‌شده است که در ۹۹ هزار و ۳۷۹ فعالیت این کانون هابیش از ۲ میلیون و ۱۳۷ هزار تن فعالیت می‌کنند.

۷۴۰۴ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.