تولیت آستان بانوی کرامت از اهل‌بیت(ع) به عنوان بهترین اطلاع‌رسانان در حوزه معارف نام برد و گفت: خبرنگار در جمهوری اسلامی ایران جایگاهی رفیع و ارزشمند دارد و در عرصه‌های مختلف پیشتاز است.
به گزارش ایسنا منطقه قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی صبح امروز در آیین خطبه‌خوانی خادمان حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) که به مناسبت روز خبرنگار در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز خبرنکار اظهار کرد: تقویم جمهوری اسلامی ایران ویژگی‌هایی دارد که این ویژگی‌ها در دیگر کشورهای دیگر یافت نمی‌شود، این روز به‌منظور زنده‌نگه داشتن یاد و خاطره شهید محمود صارمی به عنوان روز خبرنگار نام نهاده شده است.
امام‌جمعه قم اضافه کرد: خبر و خبرنگاری در نظام جمهوری اسلام و از نگاه قرآن و اهل‌بیت(ع) رسالتی بزرگ و سنگین است و لذا در دین مقدس آنکس که خبر را با ملاک‌ها و معیارهای شرعی به دست می آوردنشر می دهد به خصوص وقتی که در حوزه‌های فکر، فرهنگ و بصیرت جامعه باشد جایگاه خاصی دارد.
آیت‌الله سعیدی خبرنگاری درست را یک رسالت الهی دانست و گفت: چنین شخصیتی از نظر خداوند و اهل‌بیت(ع) مورد اکرام است و از نظر مردم به عنوان استفاده کنندگان از محتوا نیز جایگاهی ویژه دارد و افرادی که با این سیره و روش مخالف هستند در جبهه مقابل قرار دارند.
تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از اهل‌بیت(ع) به عنوان بهترین اطلاع‌رسانان در حوزه معارف نام برد و گفت: دشمنان نتوانستند این خاندان را تحمل کنند و امثال امام باقر علیه‌السلام را مورد حمله خود قرار دادند.
آیت‌الله سعیدی ادامه داد: خبرنگار در جمهوری اسلامی ایران جایگاهی رفیع و ارزشمند دارد و در عرصه‌های مختلف پیشتاز است؛ افرادی همانند شهید صارمی و همکاران اوشهدای خبرنگار در دفاع مقدس، دوران فتنه و دفاع از حرم حضور داشتند که رسالت خود را عمل و جامه شهادت را به تن کردند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم عنوان کرد: خبرنگار تا زمانی که در مسیر خداوند گام بر می‌دارد مورد اکرام است و همانند امروز دستگاه‌ها گردهم آمده تا از این افراد تجلیل کنند؛ آیین امروز نیز به همین منظور برگزار شده است، این افراد با بانوی کرامت تجدید عهد می‌کنند تا همیشه جریان رسالت آن بر مدار اهل‌بیت(ع) جاری باشد، خبرنگار همانند خبر که همیشه زنده است همیشه شاداب و به‌روز برای خدمت به نظام، رهبری و ولی عصر(عج) تلاش می‌کند.
آیت‌الله سعیدی اضافه کرد: خبرنگاران نخبگانی هستند که اگر با ایمان و اعتقاد به تعهدی که دارتد به رسالت خویش عمل کنند خستگی‌ناپذیر بوده و در مسیر خواست خدا حرکت می‌کنند؛ این افراد هم باید بر علوم و فنون خاص خود و هم بر مباحث دینی آگاه باشند.
وی گفت: آنجایی که به دنبال خبر هستند نخست باید صحت و دقت را مورد توجه قرار داده و بعد از آن نیز امانت‌دار باشند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.