معاون وزیر راه و شهرسازی بر لزوم توجه به اولویت بافت های فرسوده برای بازآفرینی شهری در قم، بر ضرورت استفاده بهینه از اراضی استانی به منظور اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار تاکید کرد.
به گزارش ایسنا منطقه قم، به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، سید محمد پژمان، معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به استان قم که به منظور بازدید از بافت‌های فرسوده و طرح‌های بازآفرینی شهری قم انجام شد، با حضور در جلسه شورای سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) اظهار کرد: هیچ یک از پروژه هایی که در قم طراحی شده با سیاست های محوری رییس جمهور و دولت برای نوسازی بافت ها و خانه های مسکونی متناسب نبوده است.
وی با تاکید بر ضرورت استفاده بهینه از اراضی استانی به منظور اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار، ادامه داد: در برنامه اجرایی ستاد بازآفرینی شهری استان قم به نوسازی مسکن بی‌توجهی شده و در مقابل پروژه‌هایی تعریف شده که فاقد اولویت هستند.
تعریف پروژه های جدید بازآفرینی شهری متوقف شود وی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح‌هایی که با منابع موجود، قابلیت تکمیل و بهره‌برداری داشته باشند، گفت: کشور از پروژه‌های نیمه‌تمام آسیب جدی متحمل شده، بنابراین ضروری است تعریف پروژه‌های جدید متوقف شود و به جای آن طرح نوسازی مسکن در دستور کار قرار گیرد.
پژمان با اشاره به وجود 500 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور، افزود: این پروژه ها نه تنها ارزش افزوده‌ای برای شهروندان و مردم نداشته بلکه منابع مالی را نیز به هدر داده است بنابراین باید تعریف پروژه‌های جدید متوقف شود و به جای آن طرح نوسازی مسکن در دستور کار قرار گیرد.
با خام فروشی زمین مخالفیم معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه واگذاری زمین حتما باید منجر به ساخت مسکن شود، تصریح کرد: تحت هیچ شرایطی با خام فروشی زمین موافق نیستیم و اراضی در گام اول باید آماده سازی و در گام دوم وارد تولید مسکن شوند. مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به قرار دادن اراضی 48 و 32 هکتاری ملی در اختیار استان قم برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری، گفت: باید در جهت کسب بهترین نتایج و تسریع در روند اجرای طرح‌های بازآفرینی از این اراضی استفاده شود.
گفتنی است، در پایان این نشست احکام اعضا و رئیس هیئت اجرایی بازآفرینی محله‌های هدف شهرهای استان توسط معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار قم‌ ابلاغ شد.
طی این احکام محسن بهشتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم به‌عنوان رئیس و سیدمرتضی سقائیان نژاد، شهردار قم به‌عنوان دبیر و حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان به‌عنوان عضو این هیئت منصوب شدند.
معاون وزیر راه و شهرسازی پس از این جلسه به منظور بازدید از محله "دروازه ری" شهر قم راهی این محله شد و در دیدار با تعدادی از ساکنان این محله در خصوص جلب مشارکت آن‌ها برای نوسازی واحدهای مسکونی در این محله گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.