در پیام سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم که نسخه‌ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی مبتنی بر امانت‌داری در راستای گفتمان رسالت بوده و رسالت خبرنگاران در گام دوم انقلاب خطیرتر است.

پیام ادامه یافته است: خبرنگاری؛ توانمندی انتقال صحیح پیام در قاب هنرمندانه و اخلاق حرفه‌ای است و خبرنگار سپری حمایتی و سفیری امیدبخش است چون مدافع حقوق مردم بوده و انگیزه بخشی را وظیفه خود می‌داند.

این پیام حاکی است: قلم پاک رزق است و ریشه در اخلاق و اندیشه ناب دارد. خبرنگار موفق منظومه‌ای از عیارهای ناب بوده و وکیلی است که دیگران با پیامش بر مسند قضاوت می‌نشینند. خبرنگار صرفاً انتقال‌دهنده پیام نیست بلکه هنرمندیش در نحوه، نوع بیان، انتقال و فرهنگ‌سازی، جلوه‌گری می‌کند و این اقدامش مسئولیت‌آور است.

در ادامه این پیام آمده است: خبرنگاران، افسرانی فهیم در مواجهه و مقابله با جنگ نرم دشمن بوده و با امیدبخشی به جامعه و تبیین نقدهای منصفانه و دلسوزانه سعی دارند تا توطئه‌ی ناکارآمد بودن نظام را خنثی نموده و با امانت‌داری در انتقال پیام و پرهیز از درج اخبار برشی، موج‌سواری دشمن از سوءبرداشت‌ها را ناکام بگذارند.

عباس پور میدانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم نیز با صدور پیامی بیان کرده است: خبرنگاران قاصدان امین اخبارند که بی‌قرار برمدار رویدادها و حوادث می‌کاوند تا جان‌های تشنه دانستن سیراب شوند.

در این پیام آمده است: بی‌تردید جریان زنده اطلاعات با تکیه‌بر صداقت، صراحت و شجاعت خبرنگار در شریان‌های حیاتی جامعه به گردش درآمد و شناخت را افزون‌تر کرد.

سید رضا موسوی مشکینی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم نیز به همین مناسبت با صدور پیامی آورده است: نقش و جایگاه خبرنگاران و اصحاب رسانه در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی و تعمیق فرهنگ زیست‌محیطی در جامعه بسیار ارزشمند و بی‌بدیل است.

این پیام حاکی است: ۱۷ مردادماه، روز شهادت خبرنگار شهید صارمی، روز پاسداشت قلم، روز حق‌گویی و حق‌جویی و روز ایثار و جهاد برای رسیدن به جامعه‌ای سرشار از آگاهی و بصیرت است.

در این پیام آمده است: خبرنگاران سربازان خط مقدم جنگ نرم و دیده بان های بیدار و بی‌ادعا در دفاع از اسلام و انقلاب هستند که در کسوت مقدس و شرافتمندانه خبرنگاری، با حفظ اصول و ارزش‌های اخلاقی و درنهایت صداقت و امانت‌داری، در مسیر تولید و انتشار اخبار و اطلاعات درست و بهنگام از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

همچنین در پیام حمیدرضا شیخ‌الاسلام مدیرکل آموزش‌وپرورش قم نیز آمده است: باور داریم نقش و قلمی که خبرنگاران متعهد ما به کار می‌گیرند ترجمان حریت و آزادگی است و واژگانی که آنان می‌سازند جز در دفاع از شرف حق و عدل نیست و آنجا که این زیبایی‌ها را به آغوش می‌کشند و همچون سربازان مسلح به شمشیر عدالت نگارش می‌کنند جز برای سرافرازی وطن تلاش صورت نمی‌دهند و به‌راستی چه چیز بهتر از اینکه با تمام شور و در اوج شعور برای تقویت بنیان‌های نظام مقدس اسلامی و فراهم آوردن بسترهای پیشرونده این‌گونه اقدام نمود.

این پیام حاکی است: در این روز بزرگ بار دیگر درود و سلام می‌فرستم به ساحت مقدس قلم و درود می‌فرستم بر صاحبان قلم‌های منظم و منزه که مصداق آشکار حرمت‌داری و عزت مداری در عصر حاضرند و گرامی می‌دارم یاد و خاطره شهدای معزز رسانه به‌ویژه شهید محمود صارمی عزیز را که از خاک بر افلاک پرید تا بازهم مصداق بارز حضور و تجلی آشکار هدایت برای ما زمینیان باشد.

در پیام سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم نیز آمده است: امروز در شرایطی که دشمنان بسیاری علیه نظام اسلامی تلاش می‌کنند و درصدد تخریب چهره نظام و دستاوردهای آن هستند، جامعه بیش‌ازپیش به روحیه ایثار نیازمند است و رسانه‌های مروجان اصلی روحیه ایثار و شهادت در جامعه هستند.

۱۷ مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در سال ۱۳۷۷ در شهر مزار شریف افغانستان به همراه تعدادی از دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران به دست گروه طالبان، به‌عنوان روز خبرنگار نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.