محمد شهیدی عصر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: از خیران حوزه سلامت در استان قم تقاضا می‌کنیم برای خریداری آمبولانس پیش‌قدم شوند و یا با اهدای هزینه‌ای، آمبولانس‌های موجود بازسازی شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۰ دستگاه آمبولانس برای ادامه خدمات‌رسانی به شهروندان نیاز است و ۲۰ دستگاه آمبولانس نیز نیاز به بازسازی دارد.

به گفته وی، بر اساس مقیاس جمعیتی برای رسیدن به استانداردهای لازم، به ۲ پایگاه شهری و بر اساس کیلومتر محورهای مواصلاتی به سه پایگاه جاده‌ای نیازمندیم.

شهیدی خاطرنشان کرد: یک پایگاه در بلوار پیامبر اعظم(ص) و یک پایگاه در بلوار عمار یاسر کلنگ زنی شده است و سه پایگاه جاده‌ای نیز در سه بخش کهک، خلجستان و جعفریه باید احداث شود.

وی با اشاره به افتتاح بیست و سومین پایگاه اورژانس شهری قم، بیان کرد: این پایگاه به همت یکی از خیران حوزه سلامت قم به مساحت ۱۰۰ مترمربع در ۲ طبقه واقع در بلوار سوم خرداد به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این ملک از ۲ سال گذشته توسط خیری اهدا شد و توسط خیر دیگری بازسازی، مرمت و تحویل اورژانس ۱۱۵ قم شده است.

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ قم بابیان این‌که این پایگاه نخستین پایگاه آموزشی عملیاتی قم می‌باشد، ادامه داد: نیروهایی که وارد اورژانس ۱۱۵ قم می‌شوند، آموزش‌های لازم را توسط تکنسین‌های مجرب و متخصص در این پایگاه دریافت می‌کنند.

در حال حاضر ۲۳ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی در قم فعال است و ۴۶ دستگاه آمبولانس و یک فروند بالگرد در این پایگاه‌ها خدمات‌رسانی می‌کنند.

/۲۰۸۵/ ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.