محمود سیجانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد:‌ راهبرد حفظ بازارهای موجود و ورود به بازارهای جدید صادراتی را با اولویت کشورهای منطقه دنبال می‌کنیم و در این رابطه به دنبال گسترش قابل‌توجه عرضه کالاهای ساخت قم در کشور پاکستان هستیم.

وی بیان کرد:‌ کشور پاکستان دارای بازار مصرف بسیار بزرگی است و کالاهای ساخت قم می‌تواند در بخش‌های مختلف پاسخگوی نیاز مردم این کشور همسایه باشد.

وی ادامه داد: داشتن ارتباطات عمیق فرهنگی و اجتماعی میان شیعیان پاکستان با مردم قم،‌ موجب می‌شود کالاهای ساخت قم در بازار این کشور مورد استقبال قرار گیرد.

سیجانی گفت:‌ برای موفقیت در اجرای راهبردی تنوع دادن به بازارهای صادراتی و گسترش آن،‌ سطح کیفیت محصولات ساخت قم را با لحاظ استانداردهای بین‌المللی و ارائه خدمات پس از فروش ارتقا خواهیم داد.

وی بیان کرد: حمایت از صادرکنندگان برتر و تقویت شرکت‌های صادراتی در سطح استان از دیگر برنامه‌های سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم برای عرضه گسترده کالاهای ساخت قم در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی است.

وی ادامه داد:‌ کاهش هزینه‌های تولید و قیمت تمام‌شده محصول، برای حضور موفق و رقابت‌پذیر کالاهای ساخت قم در بازارهای صادراتی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر می باشد که برای تحقق آن برنامه‌های مختلفی همچون کمک به نوسازی ماشین‌آلات واحدهای صنعتی استان و ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به ایشان تدوین‌شده است.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سال جاری حجم صادرات استان قم از ۲۵۲ میلیون دلار فراتر خواهد رفت.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

۷۴۰۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.