عباس پور میدانی عصر سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار در سالن جلسات استانداری افزود: چهار راهبرد کلان برای تامین مرغ در قم تدوین شده که مورد رضایت مسئولان استانی و ملی است.
وی اضافه کرد: تامین مرغ مورد نیاز استان، تامین پایدار مرغ، پایین بودن قیمت مرغ از استان های همجوار و حرکت در مسیر قیمت مصوب و ستاد تنظیم بازار راهبردهای چهارگانه تامین مرغ در استان قم است.
پورمیدانی ادامه داد: با هماهنگی دامپزشکی استان خروج هر گونه مرغ از استان ممنوع شده است، ۳۵۰ تن مرغ در ۱۵ روز اخیر با قیمت بین ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار تومان در سطح استان توزیع شده است.
وی تصریح کرد: قطعه بندی مرغ های تولید استان برای کنترل بازار مرغ در قم ممنوع شده است، روزانه ۳۰ تن مرغ کامل و آماده طبخ به همراه ۲۵ تن مرغ قطعه بندی شده از خارج استان در ۱۵ روز اخیر وارد قم و در بین مردم توزیع شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: از مهرماه امسال قم باید ۲۰ تن از مرغ مورد نیاز میدان بهمن تهران را تامین که می تواند فشار مضاعفی به بازار قم وارد کند.
پورمیدانی اظهار کرد: بیش از ۲۵۰ هزار قطعه مرغ قطعه بندی توسط مرغدران استان به بازار عرضه داده نشده و باید دلایل خروج آنها از استان و یا انبار آن توسط مرغداران، توسط نهادهای نظارتی مشخص شود.
وی گفت: جوجه ریزی مرغداری های استان ۱۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم ابراز کرد: در صورتی که تلفات مرغ مرغداران بیشتر از ۲۵ درصد باشد، دلایل آن باید توسط دامپزشکی استان به جهاد کشاورزی ارائه شود.
وی ادامه داد: به صورت متوسط هر روز ۲۱ تن مرغ از استان های دیگر مرغ وارد استان می شود، وضعیت قیمت مرغ در قم پایین تر از تمام شهرهای کشور است.
پورمیدانی افزود: به صورت متوسط قیمت مرغ در قم ۵ درصد پایین تر از شهرهای همجوار به جز استان سمنان به دلایل شرایط ویژه تولید مرغ در آن شهر است.
وی در ادامه اظهار کرد: در مرداد ماه سال جاری به دلیل افزایش هزینه های تولید حجم جوجه ریزی در استان کاهش پیدا کرده است.
پورمیدانی گفت: لیست تولیدکنندگانی که در چهارچوب مصوبات استان عمل نکرده اند مشخص بوده و در صورت نیاز می توان آنها را به نهادهای نظارتی معرفی کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم بیان کرد: جوجه ریزی در هر استان بر اساس ظرفیت های ایجاد شده و جمعیت ساکن در آن است.
در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، نوسان قیمت گوشت مرغ و شکل و نحوه توزیع کاغذ بررسی و از برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در نمایشگاه فاقد مجوز تابستانه انتقاد شد.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.