ابوالفضل باقری منش روز سه شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم و تبریک روز خبرنگار در گفت‌وگو با خبرنگاران ایرنا،‌ بیان کرد: خبرنگاری شغلی سخت و تأثیرگذار است که هدفی جز خدمت به مردم برای آن متصور نیست.

وی افزود: خبرنگاران بر اساس رسالت سنگینی که برعهده‌گرفته‌اند، تلاش می‌کنند تا جامعه پیرامون خود را از شرایط موجود به سمت وضع مطلوب هدایت کنند.

وی ادامه داد:‌ مردم خبرنگاران را چشم و گوش بینای خود می‌دانند و به آنان برای پیگیری مسائل و مشکلاتشان اعتماد دارند که این سرمایه‌ای ارزشمند برای اهالی رسانه است.

باقری منش گفت:‌ روز خبرنگار فرصت خوبی برای تجلیل از زحمات و تلاش‌های این قشر فرهیخته و تبیین اهمیت حوزه اطلاع‌رسانی در جامعه است تا مردم از نزدیک با سختی‌های این شغل آشنا شوند.

وی بیان کرد: اداره کل پست استان قم آمادگی کامل دارد تا تعامل خود با خبرنگاران و رسانه‌های استان را بیش‌ازپیش تقویت نمایند و در این زمینه محدودیتی ندارد.

۳ درصد رسانه‌های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است. از ۴۲ خبرگزاری کشور، بیش از ۱۵ خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است، ضمن اینکه از ۱۷۲ روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسر، حدود ۱۰ روزنامه سراسر در قم دارای دفتر نمایندگی هست.

شهید محمود صارمی خبرنگار و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان بود که در ۱۷ مردادماه سال ۷۷ در جریان کشتار دیپلمات‌های ایرانی در مزار شریف به دست طالبان به شهادت رسید و این روز در تقویم رسمی کشور به‌عنوان «روز خبرنگار» نام گرفت.

۷۴۰۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.