روح الله رمضانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا برگزاری دومین نمایشگاه «ازدواج آسان، عشق پایدار» در فرهنگسرای جوان، را از جمله برنامه ای این هفته عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه از ۲۸ غرفه در زمینه تهیه ملزومات مراسم ازدواج و مشاوره تشکیل شده است و شرکت ها و موسسه های شرکت کننده در این نمایشگاه تخفیف های ویژه ای را به مراجعه کنندگان و زوج های جوان ارائه می کنند.

وی با بیان این که این نمایشگاه تا ۱۶ مردادماه جاری در انتهای بلوار امام موسی صدر (خاکفرج)، جنب نمایشگاه دائمی قم برای بازدید عموم دایر است، ‌ادامه دارد: در کنار این نمایشگاه، به مناسبت یکم ذی الحجه سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته ازدواج به مدت چهار شب جشن مردمی با حضور اساتید روانشناسی و نیز هنرمندان کشوری و استانی برگزار می شود.

رمضانی افزود: تجلیل از خیرین و فعالان حوزه ازدواج،‌ برگزاری جشن های مختلف از جمله جشنواره هلهله آسمان و جشن پایتخت آسمان، رونمایی از تولیدات رسانه ای با موضوع ازدواج آسان از جمله دیگر برنامه های این هفته است.‌

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم ادامه داد: برگزاری یازدهمین دوره جشنواره هلهله فرشته ها در گلزار شهدا همراه با اهدای ۱۱۰ جهیزیه به ۱۱۰ زوج نیازمند در قم و همچنین جشن پایتخت آسمان ویژه بانوان از جمله برنامه هایی است که به مناسبت روز ازدواج در قم برنامه ریزی و اجرا شده است.

وی، مشاوره های قبل و بعد از ازدواج را عاملی موثر در کاهش آمار طلاق دانست و گفت: در این هفته جوانانی که علاقمند به استفاده رایگان از مشاوره ازدواج هستند با ثبت نام در فرهنگسرای جوان قم، به روانشناسان طرف قرارداد این فرهنگسرا معرفی و برای آنها پنج جلسه مشاوره رایگان برگزار می شود.

رمضانی، با تاکید بر تولید آثار رسانه ای نوین برای فرهنگ سازی ازدواج آسان ادامه داد: در این هفته تولیدات مختلف رسانه ای در قالب فیلم کوتاه،‌موشن گرافی و تولیدات نوین رسانه ای رونمایی و در اختیار مردم برای انتشار در فضای مجازی قرار می گیرد.

یکم ذی‌الحجه سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) در سال دوم هجری قمری به نام «روز ازدواج» و اول تا هفتم ذی‌الحجه به عنوان «هفته ازدواج» نامگذاری شده که امسال هفته مذکور مصادف با ۱۲ تا ۱۸ مردادماه جاری است.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.