سهراب امدادی فرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس دستور سازمان امور مالیاتی کشور و در راستای حمایت از تولید و فعالان اقتصادی، افزایش رضایتمندی ارباب رجوع و حمایت از مودیان مالیاتی تصمیم هایی در زمینه بخشودگی جرایم مالیاتی اتخاذ شده است.

وی اضافه کرد: این دستور بر اساس بخشنامه ۲۰۰/۹۸/۴۱ در هشتم مردادماه ابلاغ شده است و همه مودیان مالیاتی حقیقی و حقوقی می توانند از مزایای آن استفاده نمایند.

وی ادامه داد: این بخشنامه برای جرایم قابل بخشش مواد ۱۶۹، ۱۹۰، ۱۹۳، ۱۹۷ و ۱۹۹ قانون مالیات های مستقیم و مواد ۲۲ و ۲۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده برای مودیان اشخاص حقیقی و حقوقی است.

امدادی فرد با اشاره به جزییات بخشنامه، بیان کرد: در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده تا تاریخ ۳۰ مهرماه ۹۸، مودیان مالیاتی می توانند از معافیت معادل ۱۰۰ درصد جرایم قابل بخشش استفاده نمایند.

وی با بیان این که مودی مالیاتی باید اصل مالیات و بدهی غیر قابل بخشش سال های گذشته را پرداخت نماید تا کل جرایم وی بخشیده شود، افزود: اگر مودیان بخش تولیدی از یکم تا سی ام آبان اقدام به پرداخت اصل مالیات و جرایم غیرقابل بخشش نمایند، ۹۸ درصد و سایر مودیان ۹۶ درصد مشمول بخشودگی می شوند.

به گفته وی، درصد بخشودگی جرایم غیرقابل بخشش در ماه های آذر، دی، بهمن و اسفند نیز به ترتیب برای مودیان واحدهای تولیدی ۹۶، ۹۴، ۹۲ و ۹۰ درصد و برای سایر مودیان به ترتیب ۹۲، ۸۸، ۸۴ و ۸۰ درصد می باشد.

مدیرکل امور مالیاتی قم با بیان این که ۲۰ اسفندماه آخرین مهلت پرداخت جرایم غیرقابل بخشش مودیان مالیاتی است، گفت: اداره کل امور مالیاتی در ساعت های صبح و بعدازظهر آماده پاسخگویی و راهنمایی مودیان مالیاتی ستان می باشد.

وی گفت: طبق مقررات ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم و آیین نامه اجرایی تبصره سه، مودیان مکلف به ارسال معاملات می باشند و در صورتی که اطلاعات را تا ۳۰ مهرماه به صورت کامل وارد سامانه نمایند، از بخشودگی جرایم بهره مند می شوند.

وی تصریح کرد: اگر مودی در مهلت تعیین شده برای پرداخت مالیات و جرایم غیرقابل بخشش مراجعه نکند، نه تنها هیچ بخشودگی شامل وی نمی شود، بلکه حساب ها و اموال وی نیز توقیف می شود.

وی افزود: مودیان مالیاتی پس از پرداخت اصل مالیات و جرایم غیرقابل بخشش، درخواست بخشش جرایم را به سازمان اعلام می کنند که کارشناسان امور مالیاتی پس از بررسی وضعیت مالیات واحد مورد نظر، مودی را از پرداخت جرایم قابل بخشش معاف می کنند.

امدادی فرد با تاکید بر این که چشم پوشی در دریافت مالیات نداریم، گفت: پرداخت مالیات باعث رونق تولید، کمک به بخش های تولیدی و فعالان اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان کشور خواهد شد.

در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار مودی مالیاتی در بخش مشاغل، کسبه و بازار در قم فعالیت دارد.

/۲۰۸۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.