مرتضی حیدری روز شنبه درحاشیه نشست هفتگی بخشداران و معاونین فرماندار در گفت‌وگو با خبرنگاران بابیان اینکه پس از پایان بارش‌های بهاری و نزولات آسمانی به قم نیز مانند دیگر استان‌ها خساراتی وارد شد، اظهار داشت: ارزیابی و تمهیدات اولیه از ارزیابی خسارت کشاورزان صورت گرفت که پرداخت خسارات سیل‌زدگان به استان قم به‌زودی انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در بخش کمک‌های بلاعوض با ۳۹۰ پرونده ، ۸۰ درصد خسارات در سامانه ساجد ثبت و تأیید شد، گفت: یک میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان مجموع برآورد خسارت برای این ۳۹۰ فقره بود که در بخش بهسازی و نوسازیِ راه‌های مزارع و قنوات با موافقت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه هزینه می شود.
وی از بخشداران به‌عنوان تأییدکنندگان اصلی فرایند پرداخت خسارات به بخش‌های کشاورزی و تأسیسات عمومی یاد کرد و افزود: باید دقت و نظارت لازم توسط بخشداران در این فرآیند انجام شود و در حال حاضر بیش از سایر دستگاه‌ها، سازمان جهاد کشاورزی نقش‌آفرینی می‌کند.
حیدری به برآوردهای صورت گرفته در مورد خسارت به راه‌ها و تأسیسات آب و فاضلاب روستایی اشاره کرد و در مورد نحوه پرداخت این خسارات نیز گفت: به دلیل ابهاماتی که وجود دارد، قرار شد استفساریه جدی برای شیوه عملکرد راه‌های بین روستایی و بین مزارع صورت گیرد که با محوریت سازمان جهاد کشاورزی و یا شرکت آب و فاضلاب روستایی این کار انجام شود.
فرماندار قم اظهار داشت: علی‌رغم همه مشکلات کشور، این خسارت تأمین‌شده و از ویژگی‌های پرداخت تسهیلات خسارت سیل اخیر این است که بر اساس اسامی خسارت دیدگان و شماره حساب‌های گرفته شده از خسارت دیدگان در بانک‌های کشور، به‌حساب خودشان واریز خواهد شد.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.