این مراسم پرشور معنوی و مذهبی با حضور جمعی از مسئولان و خادمان حرم مطهر حضرت معصومه (س)، روحانیان و زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت (ع) برگزار شد و در طول مسیر در حالیکه خادمان و مردم پرچم های سیاه را حمل می کردند، مداحان اهل بیت نیز در سوگ آن امام همام (ع) به مرثیه سرایی پرداختند.

شرکت کنندگان در این آیین عزاداری با حضور در صحن امام رضا (ع)، در این مکان مقدس به عزاداری و سوگواری پرداختند و شهادت امام جواد (ع) را به حضرت فاطمه معصومه (س) تسلیت گفتند.

قم در سالروز شهادت نهمین پیشوای شیعیان جهان غرق در سوگ و ماتم است و دوستداران و عاشقان ائمه اطهار (ع) در قالب دسته های عزاداری با حضور در اماکن مهم این شهر مقدس به ویژه حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرک امامزادگان (ع)، مسجدها، حسینیه ها، تکیه ها، دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و بیوت مراجع تقلید و علما، برای غربت و مظلومیت خاندان عصمت و طهارت پیامبر گرامی اسلام اشک ماتم ریختند.

امام جواد (ع) در ۱۰ رجب سال ۱۹۵ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود و پس از ۱۷ سال امامت در ۲۹ ذی القعده سال ۲۲۰ هجری قمری در ۲۵ سالگی به تحریک معتصم عباسی، مسموم شد و به شهادت رسید.

۷۴۰۶/  ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.