به گزارش عصر سه شنبه روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست در دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی قم بر اهمیت نهاد خانواده در جامعه تاکید و اظهار کرد: در تمام مراحل زندگی یک فرد از ولادت تا وفات، خانواده نقشی محوری دارد و باید بر اساس این دیدگاه برای نقش‌پذیری خانواده در ارکان زندگی برنامه‌ریزی نمود.

وی با اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب، اضافه کرد: ضروری است برای ارتباط عمیق و مؤثر با جوانان، برخی رویکردهای اجتماعی بازنگری و بر اساس الزامات جامعه امروز آموزش‌های کاربردی تهیه و اجرا شود.

سرمست بابیان نقش اثرگذار نهاد خانواده در ایام انقلاب و دفاع مقدس، تصریح کرد: اگرچه امروزه شاهد ضعف در ایفای این نقش خانواده‌ها در بین نسل‌های جوان هستیم، اما می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح، اثرگذاری مثبت خانواده‌ها روی فرزندان را افزایش داد.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مسائل و آسیب‌های اجتماعی، ریشه‌های فرهنگی دارد، ادامه داد: با تکیه بر نقش خانواده در جامعه و ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌ها، می‌توان به‌صورت بنیادین این آسیب‌های اجتماعی را بدون مداخلات سیاسی و امنیتی حل نمود.

وی همچنین به اجرای پایلوت طرح کشوری شبکه تخصصی پشتیبان خانواده در قم اشاره کرد و گفت: مخاطب شناسی و به رسمیت شناختن شخصیت گروه‌های هدف امری مهم بوده و تولید محتوای غنی آموزشی در این طرح ضروری است.

استاندار قم در پایان حمایت مدیریت استان از طرح‌های فرهنگی اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در تبیین اهداف کلان طرح‌ها، تمام قشرهای جامعه در نظر گرفته شود و اولویت آموزش‌ها نیز، جامعه هدف در معرض آسیب‌های اجتماعی باشد.

۱۱۷۵ /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.