اسرافیل شعاعی روز یک‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: حمایت از سرمایه‌گذاری و تسهیل در مسیر فعالان اقتصادی هدف اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی قم است.

وی در ادامه گفت: قم در سه ماه نخست سال جاری در امر واگذاری زمین به فعالان اقتصادی برای احداث واحدهای صنعتی و جذب سرمایه‌گذار رتبه نخست کشور را به دست آورده است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت حمایت از صنایع کوچک اظهار داشت: آن چیزی که سبب بهره‌مندی قشرهای ضعیف جامعه از مواهب اقتصادی می‌شود تقویت صنایع کوچک است.

وی ادامه داد: برای تولید واقعی هیچ‌گونه بن‌بستی وجود نداشته و باید با همکاری با فعالان صنایع کوچک تحریم‌های ظالمانه غرب را بی‌اثر کرد.

شعاعی بیان کرد: تامین زیرساخت‌های خدماتی اولویت نخست شرکت شهرک‌های صنعتی در رابطه با واحدهای صنعتی است.

وی عنوان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان در راستای درخواست‌های واحدهای صنعتی و شهرک‌های صنعتی اقدام‌های خود را سوق داده است.

شعاعی اظهار کرد: ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای و ایجاد زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی، ۲ اقدام اصلی و عمده شرکت شهرک‌های صنعتی است.

شعاعی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: توسعه خوشه‌های با دارای قابلیت و ظرفیت بالا از اولویت‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی قم است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی در دوره جدید صرفا با نظر فعالان اقتصادی و بر مبنای اصول کارشناسی اداره می‌شود.

پایانه صادرات سنگ در قم احداث شود

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی قم نیز گفت: توسعه صادرات، آماده‌سازی بستر این امر و فرهنگ‌سازی صادراتی اولویت‌های اصلی خوشه سنگ است.

وحید آشتیانی تصریح کرد: بیش از ۲ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در قالب شرکت شهرک‌های صنعتی در استان مشغول فعالیت هستند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: قم به دلیل نزدیکی به بازار مصرف ظرفیت بسیار بزرگی برای ایجاد یک پایانه صادراتی صنعت سنگ دارد.

آشتیانی عنوان کرد: درصورتی‌که این پایانه تشکیل و ایجاد شود امکان بازاریابی، سرمایه‌گذاری و توسعه صنعت در مسیر منطقی خود قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود شهرک صنعتی الغدیر به‌عنوان پایانه صادراتی صنعت سنگ استان تبدیل شود، در این پایانه تمام بسترهای لازم ایجاد خواهد شد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی قم در پایان تاکید کرد: هدف نهایی خوشه سنگ، توسعه بازارهای صادراتی این صنعت با همکاری مشترک بین واحدهای صنعتی و تولیدی و افزایش کنسرسیوم‌های تجاری است.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.