روح‌الله رمضانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان را مهم‌ترین اولویت در حوزه جوانان دانست و تاکید کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت به معنای پُر و تلف کردن اوقات فراغت نیست بلکه به معنای استفاده از این اوقات به منظور حداکثر بهره وری است.

وی مسائل فراغتی را یکی از نیازهای مهم نوجوانان و جوانان برشمرد و اظهار داشت: آینده یک کشور را جوانان کارآزموده می‌سازد به همین دلیل استفاده از اوقات فراغت به منظور فن آموزی به جوانان بسیار اهمیت دارد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم، آگاه‌سازی خانواده‌ها پیرامون اهمیت توجه به اوقات فراغت جوانان را ضروری دانست و تاکید کرد: اوقات فراغت یک موضوع حاشیه‌ای نیست بلکه موضوعی اساسی و نیازی جدی است که باید اهمیت آن به خوبی درک شود.

رمضانی، ادامه داد: به منظور ایجاد حساسیت در جامعه،‌ هماهنگی و ساماندهی وضعیت اوقات فراغت در استان،‌سند اوقات فراغت قم تدوین و وظیفه دستگاه‌های مختلف در آن تدوین شده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم، بیان کرد: بر اساس سند اوقات فراغت استان که در قالب یک برنامه پنج ساله تدوین شده ، تکلیف دستگاه‌های متولی مشخص و با تعریف شاخص‌هایی از نظر کمی و کیفی وظیفه آن‌ها تعیین شده است.

وی، اظهار داشت: اوقات فراغت یک صنعت پیشرفته در سطح جهان است که در ارتقای شاخص‌های فرهنگی ،هویتی  و همچنین نشاط اجتماعی در حوزه جوانان بسیار قابل توجه است ضمن اینکه به دلیل گردش بالای مالی در این صنعت،‌ بزرگ‌ترین مجموعه‌های ورزشی و تفریحی دنیا با توجه به سلایق جوانان ساخته می‌شوند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم، گفت: این اداره کل به عنوان دبیرخانه ستاد ساماندهی اوقات فراغت جوانان، در حوزه ستادی وظیفه نظارت،‌هماهنگی و ارزیابی دستگاه‌های مختلف را به عهده دارد تا بر اساس شاخص‌های تعریف‌شده عملکرد دستگاه‌های مختلف استان را در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت ارزیابی کند.

رمضانی با اشاره به تجلیل از دستگاه‌های برتر فعال در حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت در قم گفت: به منظور جلب توجه دستگاه و نهادهای مختلف به غنی‌سازی اوقات فراغت و همچنین عدم غفلت از این موضوع،‌عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه ارزیابی و در پایان سال،‌ از دستگاه‌های موفق در این زمینه با حضور استاندار تجلیل می‌شود.

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ ،‌استان قم دارای بیش از یک میلیون ۲۹۲ هزار جمعیت است که حدود ۳۳۵ هزار تن جز و گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال بوده است.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.