محمدکاظم رضوانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با اقدام‌های ستاد ساماندهی مراکز بازی‌های رایانه‌ای استان، مراکز بازی‌های رایانه‌ای قم ساماندهی شده و در وضعیت قابل قبولی ازنظر نظارت قرار دارند.

وی بابیان اینکه در سه‌ماهه نخست سال ۹۸، بیش از ۱۷۳ مورد بازرسی از مراکز بازی‌های رایانه‌ای در سطح قم صورت گرفته است گفت: ۲۰ مرکز فاقد مجوز شناسایی ،‌۱۲۳ مورد تذکر ،۶۲ مورد اخطار کتبی، ‌۴ مورد حکم توقف موقت یا دائم فعالیت، ۶ مورد تعهد و ۲ مورد نامه پلمپ صادر شد.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به وجود ۲۵۲ مرکز بازی رایانه‌ای، ۵۴ مرکز فروش لوح فشرده (سی دی) و ۷۲ مرکز عرضه فیلم و سریال در سطح استان افزود: با توجه به وجود آسیب‌ها و فرصت‌های بازی‌های رایانه‌ای و افزایش علاقه‌مندی کودکان، نوجوانان و جوانان به این عرصه، آموزش و نظارت بر این مراکز بسیار اهمیت دارد.

رضوانی اولویت ستاد ساماندهی مراکز بازی‌های رایانه‌ای را اقدام‌های ایجابی و آموزشی دانست و بیان کرد: با پیگیری‌های دادستان و مجموعه‌های فرهنگی استان، تاکنون چندین دوره آموزشی برای متولیان مراکز بازی‌های رایانه‌ای توسط مراکز آموزشی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری برگزارشده است.

وی نظارت بر محتوای تصویری عرضه‌شده در مراکز فروش لوح‌های فشرده (سی دی) و مراکز عرضه فیلم را از دیگر اقدام‌های ستاد ساماندهی مراکز بازی‌های رایانه‌ای استان ذکر کرد و ادامه داد: در سه ماه نخست امسال محتوای یک هزار و ۹۰۰ لوح فشرده و ۴ بازی رایانه‌ای عرضه‌شده در مراکز عرضه فیلم مورد بازبینی قرارگرفته است.

۷۴۰۴/ ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.