حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: حضور پرشور اقشار مختلف مردم و مسئولان در نماز جمعه طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب نقش مهمی در پایداری نظام اسلامی داشته و موجب خنثی شدن بسیاری از توطئه‌های دشمنان شده است.

وی افزود: نماز جمعه سنگر ارزشمندی برای نظام اسلامی است و به همین دلیل حتی در سال‌های جنگ تحمیلی، باوجود تهدید دشمنان به بمباران مصلاها،‌ مردم متدین ایران به‌صورت گسترده در این فریضه الهی شرکت می‌کردند.

وی ادامه داد:‌ نماز جمعه بهترین بستر را برای ارتباط و تعامل مدیران دستگاه‌های دولتی و غیردولتی با مردم فراهم آورده است و اقشار مختلف می‌توانند در حاشیه نماز مسائل و مشکلات خود را با مسئولان در میان گذارند.  

قاسمی نیا گفت: نماز جمعه همچنین پایگاه مستحکم حفظ و حراست از ارزش‌های اسلامی است و نمازگزاران با شرکت در این مراسم آمادگی خود را برای ترویج ارزش‌های دینی در جامعه اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به برکات فراوان نماز جمعه برای نظام اسلامی،‌ افزود: در نماز جمعه باید ساده زیستی و مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی ترویج و با تهاجم فرهنگی دشمنان مقابله شود.

وی ادامه داد:‌ نماز جمعه پایگاه کسب آمادگی در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی است و باید بصیرت سیاسی مردم با شرکت در این مراسم تقویت شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: امام‌جمعه باید مورداطمینان همه مردم و گروه‌ها باشد چراکه وی جایگاه پدر معنوی را در اجتماع دارد و باید مرجع همه اقشار باشد.

وی با اشاره به اهمیت خطبه‌های نماز جمعه برای هدایت مردم‌،‌ بیان کرد:‌ محتوای خطبه‌های نماز جمعه باید کوتاه، بلیغ و جذاب باشد تا بر دل‌ها تأثیرگذاری لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: در روزهای جمعه باید همه امکانات شهری برای برپایی هرچه باشکوه‌تر نماز جمعه بسیج و خدمات مطلوبی به نمازگزاران ارائه شود.

 قاسمی نیا گفت:‌ همچنین بهتر است با رعایت مسائل امنیتی و حفاظتی، زمینه برای برداشتن موانع میان مردم و مسئولان فراهم و فضای یکدلی بیش‌ازپیش در مصلاها به نمایش گذاشته شود.

وی بیان کرد: ارتباط میان مسئولان دستگاه‌های اجرایی با امامان جمعه باید صمیمانه و مستمر باشد و هر هفته در مراسم نماز جمعه دستاوردهای نهادهای دولتی و غیردولتی برای تقویت روحیه امید به آینده در میان مردم،‌ تبیین شود.

در پنجم مرداد سال 1358 به دستور امام راحل،  آیت‌الله طالقانی نخستین نماز جمعه کشور را بعد از انقلاب اسلامی در تهران اقامه کرد.

7405/ 6133/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.