مهرداد غضنفری روز پنجشنبه  در جلسه شورای نظام مهندسی قم در سالن جلسه های نظام مهندسی این استان اظهار داشت: معمولا از گردشگری، صنعت و کشاورزی به عنوان سه اولویت اقتصادی قم یاد می شود، ولی اولویت ها را نباید طوری درجه بندی کنیم که بخش مهمی مانند کشاورزی احساس ضعف کند.
وی با مهم دانستن حرکت قم در مسیر توسعه متوازن بیان داشت: در فرآیند توسعه تمام حوزه ها باید به تناسب ظرفیت هایی که دارند مورد توجه قرار گیرند.
وی با تاکید بر حساسیت مقوله امنیت غذایی گفت: یکی از مباحثی که در حوزه کشاورزی باید نقطه تمرکز همه فعالیت ها باشد، گلخانه و کشت متراکم است، از این رو شورای نظام مهندسی در تعریف فرصت های سرمایه گذاری کشاورزی استان برای سرمایه گذاران باید این موضوع را بیش از همه برجسته کند.
در حال حاضر حدود ۵۰ هکتار گلخانه در قم در حال بهره برداری است و حدود ۲۰۰ تن در آن مشغول به کار هستند.
معاون استاندار قم با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته از طرف نظام مهندسی قم برای برگزاری همایشی تحت عنوان "توسعه کشاورزی پایدار با حفظ محیط زیست در حاشیه کویر" در اسفندماه سال جاری در قم ابراز داشت: در این همایش باید بیش از هر چیز دنبال محتوی خوب و اثر بخش باشیم.
غضنفری در واکنش به درخواست های صورت گرفته برای تامین بودجه مورد نیاز این همایش گفت: برای عملیاتی کردن یک همایش باید همه جوانب دیده شود تا خروجی آن متناسب با موضوع باشد.
معاون استاندار قم ضمن دادن قول مساعد برای پیگیری بودجه همایش مذکور یادآور شد: یکی از برنامه های اقتصادی استان در سال جاری برگزاری همایش بزرگ سرمایه گذاری در ۳۰ آبان ماه است، که تاکنون از طرف دولت حتی یک ریال نیز برای آن اعتباری تامین نشده به همین علت مسئولیت این کار به اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قم واگذار شده است.
وی با بیان اینکه تفاهم نامه هایی که می تواند حاصل این همایش باشد، از هم اکنون تنظیم شده است، گفت: با توجه به وظایف اتاق بازرگانی در زمینه کشاورزی، این اتاق باید تامین هزینه های همایش نظام مهندسی را نیز در دستور کار قرار دهد.
۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.