قائم‌مقام شهردار قم گفت: در طول تاریخ قم، هویت و اندیشه های ناب فراوانی وجود دارد؛ این هویت و اندیشه، میراث ناملموسی است که باید از آن صیانت شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، سید ابراهیم معتمدی ظهر امروز در هشتادمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری در مورد روز قم عنوان کرد: تشکیل دبیرخانه دائمی از سال آینده در روز قم می تواند برنامه های فرهنگی را ساماندهی کند و به جریان سازی فرهنگی بیانجامد.
قائم‌مقام شهردار قم با بیان اینکه در تلاش هستیم برنامه های فرهنگی ویژه روز قم در سطح بین‌المللی و جهانی دنبال شود، اظهار کرد: تجربیات خوبی از برگزاری روز اصفهان داشته ایم که می توان از این تجربیات در جهت افزایش احساس تعلق مردم نسبت به قم استفاده کرد؛ ولی تکرار برخی از تجربه های شکست خورده تاثیری در تحقق اهداف ندارد.
معتمدی بیان کرد:هر چه احساس تعلق مردم نسبت به شهر و هویت بومی افزایش یابد بهتر می توان در جهت مدیریت شهری و تحقق برنامه های فرهنگی اقدام کرد.
وی تصریح کرد:سیاست گذاری ها و برنامه ها باید با هم افزایی و پرهیز از موازی کاری انجام شود و دبیرخانه دائمی باید این سیاست‌ها را دنبال کند.
قائم‌مقام شهردار قم خاطرنشان کرد: باید قم را در سطح ملی و بین المللی معرفی کرد و ظرفیت های فرهنگی و جغرافیایی و اقتصادی آن را شناساند.
وی گفت: در طول تاریخ قم، هویت و اندیشه های ناب فراوانی وجود دارد، این هویت و اندیشه میراث ناملموسی است که باید از آن صیانت شود.
معتمدی افزود:همان طور که میراث ملموس قم مورد توجه است باید ظرفیت های گسترده ای که در میراث ناملموس این شهر وجود دارد را بشناسیم و معرفی کنیم؛ مراکز گردشگری می توانند سهم مهمی در معرفی میراث ملموس و غیرملموس قم داشته باشند. 
گفتنی است با تصویب شورای فرهنگ عمومی قم ، ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم،به نام «روز قم» نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.