رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قم گفت: کمرنگ شدن هویت بومی و فرهنگ عمومی به بروز آسیب ها،دامن می‌زند.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، مصطفی مولایی ظهر امروز در هشتادمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به نام گذاری روز قم عنوان کرد: این روز فرصت مهمی در جهت معرفی فرهنگ بومی شهر قم است.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قم با بیان اینکه کمرنگ شدن هویت بومی و فرهنگ عمومی به بروز آسیب ها،دامن می زند؛ اظهار کرد: برنامه های فرهنگی در روز قم باید در فضاهای باز شهری برای مردم اجرا شود تا بدون هیچ محدودیتی در آن شرکت کنند؛ این برنامه های فرهنگی می تواند موجب تقویت هویت بومی و نشاط اجتماعی شود.
وی گفت: هر چه هویت ملی و مذهبی را تقویت کنیم برخورد با آسیب های اجتماعی و دغدغه های فرهنگی بیشتر تسهیل می شود.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قم افزود:در جهت معرفی روز قم باید از شعار و نماد های مشترکی توسط نهادهای مختلف استفاده کنیم تا از موازی کاری در امور مختلف جلوگیری شود.
در ادامه علی‌رضا احمدی عضو شورای اسلامی شهر قم بیان کرد:به دلیل وضعیت معیشتی مردم، باید دستگاههای دولتی و موسسات فرهنگی در جهت برگزاری با شکوه روز قم تلاش کنند.
وی اظهار کرد:هر چند مردمی شدن آئین ها و مراسمات اهمیت زیادی دارد ولی نباید دولت از وظایف خود شانه خالی کند؛ خط زدن بودجه های موسسات فرهنگی از سوی مجلس به بهانه صرفه جویی به ضرر فرهنگ عمومی و اعتلای فرهنگ است.

وی گفت: باید برای قم ردیف بودجه ملی تصویب شود و به جای بودجه های میلیاردی برخی از موسسات، اعتبارات را صرف برنامه های فرهنگی در سطح کلان کرد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.