مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: پیش نویس سند تحول اجتماعی استان قم با تقسیم بندی وظایف دستگاههای اجرایی تدوین شد.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، رضا ملک زاده امروز در دومین کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی سلامت، زنان و خانواده در تالار امام جواد(ع) استانداری قم عنوان کرد: پیش نویس سند تحول اجتماعی استان قم یک سری از اولویت ها را بر عهده دستگاهها می گذارد، امروز این پیش نویس با تقسیم بندی وظایف دستگاههای اجرایی تدوین شد.
وی اظهار کرد: با این سند، برآنیم تا عملکرد دستگاههای اجرایی استان را در حوزه اجتماعی برنامه محور کنیم، در این مسیر شاخصه هایی را برای ارزیابی فعالیت ها تدوین کرده ایم، این پیش نویس تکالیف دستگاههای اجرایی در حوزه اجتماعی و فرهنگی را در چارچوب سه برنامه یک ساله ارائه می دهد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: این سند مراحل عملیاتی شدن را می گذراند، فعالیت گروههای کاری از هفته آینده مشخص می شود و فرآیند تصویب به شورای برنامه ریزی استان خواهد رسید.
وی افزود: تصویب این سند در حدود یک ماه زمان می برد، مباحث حوزوه اجتماعی و فرهنگی بحث های فرابخشی هستند و نمی توان آن را صرفا در کارکرد یک دستگاه مترکز کرد.
وی گفت: وظایف دستگاههای اجرایی توسط شورای اجتماعی کشور در موضوعاتی چون کنترل آسیب های اجتماعی احصاء و به دستگاهها ابلاغ شد و ما صرفا می خواهیم برنامه های اجرایی را ارزیابی کنیم تا با جذب منابع و تبعیت از یک روش مشخص به نتیجه برسیم.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم افزود: در صورتی که دستگاه ها برنامه های خود را در اجرای اهداف و مفاد سند تحول اجتماعی ارسال نکنند، برای آن ها وظایفی تعیین می شود که باید آن را عملیاتی کنند.
وی بیان کرد:چهار کارگروه در آیین نامه اجرایی شورای برنامه ریزی و توسعه استان پیش بینی شده که کارگروه تخصصی اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری، کارگروه تخصصی زیربنایی، توسعه روستایی، آمایش سرزمینی و توسعه پایدار، کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده و کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری هستند. 

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.