عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: موسسات فرهنگی خصوصی حق ارتزاق از بودجه های دولتی را ندارند و ما در مجلس بسیاری از بودجه های این موسسات را قطع کرده ایم.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، احمد امیرآبادی فراهانی عصر امروز در اولین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان قم در تالار امام رضا (ع) فرمانداری قم با اشاره به تصویب بودجه 265 میلیارد تومانی از اعتبارات شهرستان قم برای اتمام و اجرای 420 پروژه عنوان کرد: برخی از ارقام بودجه، مبلغ 20 یا 50 میلیون تومانی است که با وجود تورم جایگاهی در حل مشکلات ندارد.
امیرآبادی افزود: توزیع قطره چکانی اعتبارات و ریزشدن بودجه‌های عمرانی تاثیر چندانی در پیشبرد پروژه ها ندارد و باید این بودجه ها به درستی تجمیع و مدیریت شود تا چند پروژه مهم و اساسی به بهره برداری برسد.
وی اظهار کرد: بودجه تخصیص یافته به قم متعلق به مردم این استان است و نباید صرف موسسه های فرهنگی که ملی و فراملی هستند، شود، بویژه اینکه تعداد زیادی موسسات فرهنگی فعال اند و این میزان بودجه پاسخگوی نیازهای همه موسسات نیست.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر قرار است به موسسات فرهنگی نیز کمک شود از طریق تخصیص بودجه به دستگاه‌هایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل ارشاد اسلامی و سازمان های فرهنگی شهرداری و روحانیون مستقر در روستاها صورت گیرد.
وی گفت: در سطح قم ۲۵۲ موسسه چند منظوره و ۱۰۸ موسسه تک منظوره فعال است و اگر برای تعدادی از موسسات این بودجه ها را تعریف کنیم بقیه موسسات نیز در بودجه های سال آینده انتظار کمک دارند که از توان ما خارج است.
نماینده مردم قم در مجلس عنوان کرد: نحوه توزیع اعتبارات با ابهاماتی مواجه است مثلا چرا برای پروژه هایی مانند احداث مجموعه ورزشی پیامبر اعظم(ص) که مدتی قبل توسط ریاست مجلس در قم به بهره برداری رسیده مجددا مبلغ 14 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است؛ این ابهامات باید به طور کلی رفع شده و تخصیص بودجه دقیق و بر اساس پروژه ها، تعریف و علت تخصیص برخی از اعتبارات مشخص شود.
وی افزود: همچنین بودجه باید در ارتباط با سیستم ها و دستگاههای دولتی باشد و در بودجه سال 98 به طور واضح میزان ارقام و نام پروژه ابهام زدایی شود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بودجه 600 میلیون تومانی برای احداث استخر و یا 4 میلیارد و 200 میلیون تومانی برای احداث دو خانه جوان نیز باید به طور مشخص اعلام شود که در کدام بخش و برای چه جامعه هدفی تخصیص یافته است.
وی گفت: امسال قرار است برای شهرداری قم مبلغ 530 میلیارد تومان بودجه بگیریم که با اولویت دادن به پروژه های مهم و نیمه تمام می توان خدمات بهتری به شهروندان قمی ارائه کرد.
امیرآبادی افزود: بخشی از اعتبارات ویژه خرید انشعابات است که با تعاملات لازم با شرکت های خدماتی می توان ارقام را در دیون دولت برد و بودجه را به پروژه های مهم تری اختصاص داد.
وی تصریح کرد: دولت به واسطه کاهش فروش نفت در شرایط اقتصادی خوبی به سر نمی برد از این رو باید صرفه جوئی مناسبی در تخصیص بودجه داشت و پروژه ها طبق اولویت و بازدهی مناسب به اتمام برسد.
نماینده مردم قم در خصوص تخصیص 806 میلیون تومان برای اشتغال زندانیان قم بیان کرد: قوه قضائیه دارای درآمدهای بالایی است و می توان از این اعتبارات برای حمایت از زندانیان استفاده کرد و چنین اعتباری را به انتقال آب به روستاهای قم اختصاص داد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.