مدیرکل دفتر موسیقی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد کشور گفت: سرود می‌تواند زبان یک ملت و عامل وحدت و همدلی باشد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، محمد الهیاری فومنی صبح امروز در اختتامیه دومین جشنواره سرود رضوی که در تالار مرکزی قم برگزار شد، عنوان کرد: سرود گونه ای از موسیقی آوازی است و بدون ساز قابلیت اجرا دارد و این وژگی سرود است که باعث می‌شود همه گیر باشد.

وی با بیان اینکه سرود می‌تواند زبان یک ملت و عامل وحدت و همدلی باشد، گفت: همه حجاج در ایام حج از زبان‌های مختلف سرود لبیک را با هم می‌خوانند و در ایام حج این سرود عامل وحدت بین ملت‌ها است.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد افزود: اکنون که کشور در معرض تهاجم فرهنگی است و بخشی از این هجمه در بخش موسیقی است، یکی از مواردی که ظرفیت وجود دارد تا مفاهیم ملی و مذهبی را به صورت همگانی ارائه کنیم، بخش سرود است که باید به این ظرفیت بیشتر توجه شود.

وی بیان کرد: آثار خوبی در زمینه سرود با موضوعات ملی، حماسی، مذهبی و سیاسی در کشور تولید شده است که نیاز است این آثار افزایش پیدا کند.

الهیاری فومنی تصریح کرد: امسال دومین جشنواره ملی سرود رضوی برگزار شد و استان قم میزبان این جشنواره بوده است که امیدواریم آثار ارزشمند و خوبی از این جشنواره به یادگار بماند؛ همچنین امیدواریم با تقویت جشنواره سرود رضوی، در بخش بین المللی نیز بتوانیم تاثیرگذار باشیم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.