مرجع تقلید شیعه با بیان اینکه دانشگاه باید کانون دانش و تقوا باشد، گفت: کردار و رفتار معلم و استاد بیش از سخن او اثرگذار است، به همین دلیل باید به لحاظ رفتاری از هر نظر نمونه باشند.

به گزارش ایسنا منطقه قم و به نقل از دفتر آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار رؤسای دانشگاه‌های فرهنگیان کشور با تاکید بر این که دانشگاه باید کانون علم، دانش و تقوا باشد، عنوان کرد: دانش بدون تقوا به جایی نخواهد رسید، ضربه هایی که می خوریم از عالمان و دانشمندان بدون تقوا است.

وی بیان کرد: اگر خدای ناکرده دانشگاه فاسد باشد، دانشگاهیان و دانشجویان درست تربیت نخواهند شد، شما بدانید مسئولیت سنگینی در پیشگاه خدای متعال و مردم این کشور دارید، بنابراین باید کاملا مراقب باشید.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که معلمان باید نمونه ای از اخلاق حسنه باشند، افزود: کردار و رفتار معلم و استاد بیش از سخن او اثرگذار است، به همین دلیل باید به لحاظ رفتاری از هر نظر نمونه باشند.

وی افزود: اگر دانشگاه های ما در این جهت مشکل داشته باشند شاهد مشکلات بیشماری خواهیم بود؛ تعجب می کنیم از کسانی که به اهمیت تقوا در دانشگاه ها بی تفاوت هستند.

مرجع تقلید شیعه بیان کرد: باید سعی سود نفراتی که آموزش می‌دهند افراد با تقوایی باشند تا بتوانید دین خود را به این نظام و کشور ادا کنید.
وی با تاکید براین که عامل تقوا را در تمام برنامه های خود وارد کنید، گفت: شما از این راه می‌توانید سعادت دنیا و آخرت خود را تامین کنید.

وی اظهار کرد: بنده به سهم خودم از شما تشکر و برای موفقیت تان دعا می کنم، ما حوزویان قشر فرهنگیان را افراد کلیدی و مهم در این کشور می دانیم؛ بنابراین ارزش کار خود را بدانید و تمام همت خود را بکار گیرید تا در سایه امام زمان(عج) در انجام رسالت خود موفق باشید.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.