دستیار ویژه و مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه اسلام وهابی و یا اسلام معرفی شده از سوی ترکیه و مالزی الهام‌بخش مسلمانان جهان نیست، گفت: ایده‌آل یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون مسلمان، حکومت جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، سردار رحیم صفوی پیش از ظهر امروز (یکشنبه ۱۹ خرداد) در همایش ملی پرچم‌داران ملی انقلاب و تجلیل از شهدای روحانی که در محل سالن همایش‌های غدیر در قم برگزار شد، اظهار داشت: هم‌اکنون در شرایط فوق‌العاده پیچیده و سیالی قرار گرفته‌ایم و محیط داخلی، منطقه‌ای و جهانی از نظر مسائل سیاسی، اقتصادی و امنیتی در حال یک دگرگونی است و ما باید این تغییرات را درک کنیم.

وی با بیان اینکه جامعه ما در حال یک پوست‌اندازی است، گفت: ابتدای انقلاب جمعیت ایران ۳۲ میلیون ولی اکنون بالای ۸۰ میلیون نفر است و این یعنی بیش از ۴۶ میلیون نفر افرادی هستند که انقلاب و امام را ندیده‌اند. ۳۰ سال از پایان جنگ می‌گذرد و بسیاری از جوانان کشور، اندیشه، تفکر، لباس پوشیدن و آرزوهایشان با ما فرق دارد.

دستیار ویژه رهبر انقلاب اضافه کرد: فاصله زمانی رخدادها به هم نزدیک شده و فرصت‌ها و تهدیدها در هم تنیده شده است؛ مسائل امنیتی با سیاسی، مسائل سیاسی با اقتصادی و... به یکدیگر مرتبط شده است؛ بر همین اساس رهبر معظم انقلاب چند سال پیش تاکید کردند که ما در یک پیچ تاریخی قرار داریم و اگر از این پیچ عبور کرده و چند سال دیگر مقاومت کنیم، به پیروزی خواهیم رسید.

وی خطاب به طلاب و روحانیون حاضر در جلسه گفت: اگر جامعه جوان کشور به واسطه شما به نور معرفت، قرآن، اهل بیت و عمل کردن به آنها کشیده شود و اگر توانستیم کشور را با عقلانیت به پیش ببریم، موفق خواهیم بود.

سردار صفوی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه اداره کشور کار بسیار دشواری است، گفت: شما طلاب و علما که با مردم سر و کار دارید، باید بتوانید مسائل پیچیده سیاسی و امنیتی را برای مردم تبیین کرده و نسل جوان کشور را بسازید.

وی با بیان اینکه نظام سیاسی کشور یک نظام انتخابی است، گفت: اگر مردم کشورمان در انتخابات‌های شورای شهر، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری درست انتخاب کنند خیلی چیزها درست می‌شود اما چه کنیم که مردم ما احساساتی هستند و شب یک فکر می‌کنند و صبح یک رأی دیگر می‌دهند.

سردار صفوی افزود: اگر شما بتوانید راه نجات فردی و جمعی را برای جوانان ترسیم کنید و بگویید راه مطلوب چگونه است، در راستای بصیرت‌افزایی و انقلابی‌گری گام برداشتید.

وی با اشاره به سخن اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه باید یک رئیس‌جمهور جوان و انقلابی روی کار بیاید، گفت: این فرمایش رهبری یک کد است و معنا دارد.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران ادامه داد: ما برای پیشبرد امور، نیاز به درک متقابل و هم‌افزایی بین مجلس، دولت و نیروهای مسلح داریم تا بتوانیم راهبرد مقابله با دشمن را ترسیم کنیم.

سردار صفوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تبیین مکتب مقاومت، رسالت روحانیون مجاهد و انقلابی است، خاطرنشان کرد: در دو قرن اخیر سه گفتمان در جهان اسلام و کشورمان وجود داشته که یکی از آنها گفتمان غرب‌گرایی است؛ این گفتمان غرب را قدرت برتر جهانی دانسته و می‌گوید که راه دیگری جز همراهی با آن نیست.

وی افزود: گفتمان دیگر گفتمان اصلاحات در جهان اسلام است که در پی تعامل سازنده با غرب حرکت می‌کند و از چهره‌های شناخته‌شده این گفتمان می‌توان به دکتر محمد مصدق و مهندس بازرگان اشاره کرد.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: گفتمان سوم گفتمان مقاومت است که این نظریه و مکتب در پی مبارزه با استبداد داخلی و استکبار خارجی بوده و تحول در ساختار سیاسی و حاکمیت احکام نورانی اسلام در جامعه و در نهایت تعیین سرنوشت سیاسی مردم به دست خودشان را دنبال می‌کند؛ این گفتمان از زمان سیدجمال‌الدین اسدآبادی شروع و در دوران امام خمینی تبدیل به یک ساختار سیاسی و حکومتی شد و در ۳۰ سال گذشته نیز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این گفتمان را در کشور ما و در جهان اسلام توسعه دادند؛ بنابراین سیدجمال‌الدین اسدآبادی، امام خمینی و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای چهره‌های شناخته‌شده گفتمان و اندیشه مقاومت در جهان اسلام هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به گفته بسیاری از کارشناسان، جهان امروز از قدرت نظامی به سمت قدرت فرهنگی و سیاسی در حال عبور است، گفت: به نظر برخی اندیشمندان دوران جنگ سرد جدیدی آغاز شده و جهان غرب به رهبری آمریکا با سه چالش مهم روبرو شده است.

وی افزود: اولین چالش با ماهیت نظامی است که نمادش پیمان ناتو است. شوروی از هم پاشید اما قدرت نظامی و ساختار اطلاعاتی خود را حفظ کرد.

سردار صفوی با بیان اینکه دومین چالش پیش‌روی دنیای غرب به رهبری آمریکا چالشی اقتصادی است، گفت: این چالش با چینی‌هاست چه آنکه چینی‌ها مصمم هستند تا سال ۲۰۳۰ بر قدرت اقتصادی آمریکا غلبه کرده و به قدرت اول اقتصادی دنیا تبدیل شوند.

وی افزود: ترامپ هم اخیراً دموکراتها و روسای جمهور قبلی آمریکا را مورد انتقاد قرار داده و گفته با جنگ در افغانستان و عراق علاوه بر تحمیل هفت تریلیون دلار و ۲۰هزار کشته و زخمی به آمریکا فرصت رشد و توسعه اقتصادی و نظامی به روسی‌ها و چینی‌ها داده‌ایم در حالی که دشمن اصلی آمریکا چین و روسیه است؛ ترامپ اضافه کرده بود که در این بین با مشغول کردن دو کشور همسایه ایران یعنی عراق و افغانستان به ایران فرصت رشد و توسعه دادید و آن را قدرتمندتر از قبل کردید.

دستیار ویژه مقام معظم رهبری چالش سوم جهان غرب به رهبری آمریکا را چالش فرهنگی و تمدنی عنوان کرده و گفت: این چالش آمریکا با محوریت انقلاب اسلامی ایران که مروج اسلام ناب محمدی است، می‌باشد؛ اگر چه سعی کردند با ماهواره‌ها و فضای مجازی بر علیه فرهنگ و تمدن اسلامی فعالیت کنند تا تغییر در باورها و به تبع در آن تغییر در سبک زندگی و در نهایت تغییر در رأی‌های مردم ما ایجاد کنند و اگر چه تا حدودی موفق بوده‌اند اما به معنای واقعی موفق نشدند.

وی افزود: آمریکایی‌ها می‌دانند که چین، هند و روسیه با بیش از سه میلیارد از جمعیت دنیا می‌توانند به قدرت نظامی و اقتصادی اول در دنیا تبدیل شوند اما در کنار آن اگر چه اعلام نمی‌کنند اما می‌دانند که قطب جدید قدرت فرهنگی در جهان با محوریت انقلاب کبیر اسلامی ایران و با اندیشه مقاومت به رهبری امام خمینی و مقام معظم رهبری ظهور کرده است و انشاالله می‌توانیم تا ۵۰ سال آینده قدرت برتر دنیا شویم.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در سالگرد ارتحال امام خمینی هم گفت: مکتب مقاومت ملت ایران در ۴۰ سال گذشته انواع توطئه‌ها از جمله تحریم‌ها را خنثی کرده و در مقابل جنگ فرهنگی هم ایستاده است.

سردار صفوی تاکید کرد: این یک واقعیت است که اسلام وهابی حتی برای مسلمانان اهل سنت هم الهام‌بخش نیست؛ همچنین نه اسلام معرفی شده از سوی ترکیه و نه اسلامی که از سوی مالزی تعریف می‌شود نجات‌بخش نیست اما اسلامی که ایران و مقام معظم رهبری معرفی می‌کنند الگوی فکری مسلمانان جهان است؛ یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون مسلمان در جهان تحت تاثیر اسلامی هستند که از ایران معرفی می‌شود و مسلمانان جهان ایده‌عالشان را نوع حکومت جمهوری اسلامی می‌دانند.

سردار صفوی گفت: به عقیده من که جا مانده‌ای از غافله شهیدان هستم، ایجاد قطب جدید فرهنگ و تمدن اسلامی به دست رهبر عظیم‌الشان انقلاب و ملت ایران شکل گرفته و به همین دلیل دشمنی غربی‌ها با ما تمام شدنی نیست.

وی تاکید کرد: ملت ما با تدابیر رهبری از جمله به کار گیری راهبری مقاومتی راه عزت‌آفرینی را تا پیروزی نهایی ادامه خواهد داد؛ گرچه مشکلاتی در ساختارهایمان داریم.

وی اضافه کرد: اگر چه در جهت فرهنگی و معنوی خوب حرکت کرده‌ایم اما در بحث راهبرد اقتصادی نمی‌دانیم در ۴۰ سال آینده به کجا می‌خواهیم برسیم.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه تبیین و تشریح اندیشه مقاومت برای مردم پیروزی نهایی را به دنبال دارد، گفت: طلاب و روحانیون همانطور که باید در هشت سال دفاع مقدس خواستار بودند و در سیل اخیر هم واقعا مخلصانه به خدمت پرداختند و نه برای ساختن فیلم و تبلیغات، باید امروز اندیشه مقاومت اسلام و انقلاب اسلامی را تببین و تشریح کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در انتخاب رهبری پس از رحلت امام خمینی توجه حضرت بقیه‌الله‌العظم را به کشور ایران دیدیم، گفت: آیا با توجهات حضرت بقیه‌الله آیا این کشور و نظام بدون صاحب باقی می‌ماند؟

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود با اشاره به نقش روحانیون و طلاب در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از گفتمان مقاومت گفت: در دوران دفاع مقدس بیش از ۴۰۰۰ طلبه و روحانی به شهادت رسیدند و جمع زیادی از ۶۰۰۰ شهید استان قم از روحانیون هستند؛ همچنین از ۴۰۰ شهید مدافع حرم اهل قم ۳۷ مورد از طلاب و روحانیون می‌باشند که اینها همه نشان از فعالیت خوب ایشان در دفاع از گفتمان مقاومت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.