اسماعیلی مقدم نماینده اول مردم قم در مجلس ششم، با بیان این که فصل مشترک اقتدارگرایان داخلی و خارجی ضدیت با جریان اصلاحات است، گفت: در صورت انزوای جریان اصلاحات در داخل، اقتدارگرایان خارجی می توانند به بهانه ایجاد اصلاحات در کشورهای منطقه، اهداف خود را پیش ببرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، محمدرضا اسماعیلی مقدم شامگاه شنبه (۱۱خرداد۹۸) در چهارمین کنگره استانی حزب اراده ملت در استان قم که با حضور فعالان سیاسی در محل سالن اجتماعات خانه معلم قم برگزار شد، با تمجید از حضور فعال جوانان در فعالیت‌های حزبی و سیاسی، اظهار داشت: سرمایه مملکت جوانان هستند و ایشان می‌توانند برای پیشبرد امور فعالیت بهتری داشته باشند.

وی در ادامه با بیان این که شرایط خوبی در کشور وجود ندارد و رشد منفی اقتصادی و بیکاری بسیاری جوانان شاهد آن است، گفت: ضرباتی که آقای ترامپ با تشدید تحریم‌ها به ایران زد، به عامه مردم ایران رسیده و امروز علاوه بر طبقه پایین، طبقه متوسط جامعه هم در فشار اقتصادی هستند.

نماینده اول مردم قم در مجلس ششم، در بخش دیگری از سخنانش، با بیان اینکه باید تقوای سیاسی را رعایت کنیم و آن را به دیگران هم آموزش دهیم، گفت: تندروهای جهانی در مدت اخیر هدیه هایی به تندروهای داخلی ایران دادند که یکی از اثرات آن، فشار اقتصادی شدید به ملت ایران و در نتیجه انداختن تمام تقصیرها بر گردن دولت مورد حمایت اصلاح‌طلبان بود.

وی افزود: اقتدارگرایان داخلی کشورمان با اقتدارگرایان دنیا فصل مشترک دارند؛ و آن این است که هر دو نمی‌خواهند جریان اصلاحات در کشور که بین دموکراسی و تجدد یک رابطه منطقی برقرار کرده، رشد کند؛ یعنی هر دو نمی‌خواهند دولتی بر آمده از تفکر اصلاحات بومی ایجاد شود و در این میان اقتدارگرایان دنیا هم بهره زیادی می‌برند، چون می‌توانند به بهانه ایجاد اصلاحات در کشورهای منطقه، اهداف خود را پیش ببرند.

این فعال سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی مواقع برخی اصلاح‌طلب‌ها، خودشان باعث می‌شوند که مورد حرف و حدیث قرار بگیرند که روی آن حرفی نداریم اما حقیقت این است که بیشتر مواقع، اتاق فکر اقتدارگرایان در پشت پرده برنامه‌ریزی می‌کنند تا چهره اصلاحات را غیرواقعی نشان داده و به آن حمله کنند.

اسماعیلی مقدم افزود: اگر خود ما در درون جبهه اصلاحات مراقب نباشیم، خط سوم سیاسی کشور، انتخابات را به بحرانی برای کشور و فرصتی برای خود تبدیل کرده و به عوام‌فریبی مردم اقدام می‌کند.

وی اضافه کرد: تکیه بزرگ عوام فریبان کشور، روی عوام فریبی‌های ملی و همچنین روی مسئله فقر است؛ البته فقر به دو بخش فقر فرهنگی و فقر اقتصادی تقسیم می‌شود که عوام فریبان برای هر دو آنان برنامه دارند.

نماینده اول مردم قم در مجلس ششم، با بیان اینکه اختلاف طبقاتی در مسئله اقتصادی و همچنین اختلاف طبقاتی در زمینه فرهنگی یک زمینه بسیار آماده برای رشد این عوام‌فریبی در جامعه ایران است، گفت:  اختلاف طبقاتی اقتصادی باعث فروپاشی جامعه است و البته اختلاف طبقاتی فرهنگی بسیار خطرناک‌تر است و باعث ایجاد بستر برای عوام فریبان می شود؛ از این رو باید تمهیدات لازم را بیاندیشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.