به گزارش ایرنا، مرتضی حیدری روز پنجشنبه درجلسه بررسی راهکارهای توسعه و ترویج عفاف و حجاب در ماه مبارک رمضان در سالن جلسات فرمانداری افزود: برخی رفتارهای هنجارشکنانه مانند عدم رعایت حجاب و روزه‌خواری در سطح جامعه به‌ صورت پراکنده مشاهده می‌ شود که مورد انتقاد و تذکر مراجع تقلید نیز قرارگرفته است.
وی اضافه کرد: در زمینه رعایت حدود الهی هر دستگاهی وظیفه‌ای داشته که در قالب‌های مختلف به آن‌ها ابلاغ‌شده است، ترویج و توسعه فرهنگ دینی وظیفه شرعی وقانونی تمام مسئولان و دستگاه‌هاست.
حیدری گفت: شایسته بود این برنامه 15 روز قبل از ماه مبارک رمضان برگزار و مسائل امروز در قالب آن جلسه بررسی می‌شد.
وی تصریح کرد: یکی از سئوالاتی که امروز مورد بحث است اینکه آیا مردم نسبت به باروهای دینی سست و بی‌اعتقاد شده‌اند یا برخی دست‌های پشت پرده درصدد قبح زدایی و تغییر چهره معنوی قم می باشند.
حیدری گفت: عموم مردم انقلابی ، معتقد به باورهای دینی هستند اما در کنار این‌ها افرادی معاند و مغرض نیز وجود دارند با خباثت فضای جامعه را به هم می‌ریزند.
وی تصریح کرد: مسئولان در مصاحبه با رسانه‌ها و موضع‌گیری در رابطه با مسئله عفاف و حجاب، مراقب حفظ چهره معنوی قم باشند و شأن این شهر مقدس را رعایت کنند.
فرماندار قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: عده‌ای از ابتدا با انقلاب اسلامی مخالف بوده و از هر فرصتی برای ضربه زدن به کشور استفاده کرده اما با هدایت‌های هوشمندانه رهبری راه به‌ جایی نبرده اند.
وی در ادامه همچنین اضافه کرد: در مقابل الگوی نامناسبی که معاندین از قم ارائه می‌دهند باید با هوشیاری برخورد کرده و برنامه‌های آن‌ها را ناکام بگذارند.
وی اهمیت تولید محتوا رسانه‌ای را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از تولید متن، فیلم‌نامه و قصه‌گویی‌های رسانه‌ای دراین رابطه حمایت کند.
حیدری همچنین عنوان کرد: ما باید در شهر مقدس قم مکان های مناسب را برای استفاده زائران و کسانیکه عذر شرعی دارند و نمی توانند روزه بگیرند فراهم کنیم، همواره آمادگی قبلی برای پاسداشت روزه و روزه داری از مهمترین وظایف دستگاهها از جمله فرمانداری و شهرداری است .
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.