به گزارش ایرنا، مرتضی حیدری روز پنجشنبه در جلسه ستاد بزرگداشت «سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی، قیام خونین یوم الله 15 خرداد و راهپیمایی روز جهانی قدس» با تاکید بر برگزاری هرچه باشکوه تر بزرگداشت ارتحال امام خمینی و یوم الله 15 خرداد در قم افزود: باید فضاسازی شهری در این ایام جدی تر پیگیری شود و تمام دستگاه های دولتی در این زمینه مشارکت داشته باشند.
حضرت امام خمینی رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران، در 14 خرداد سال 1368 رحلت کردند و حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبری در این روز انتخاب شدند.
15 خرداد سال 1342 سرآغاز نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی است که در جریان این رویداد مهم تاریخی شمار زیادی از مردم، روحانیان و طلبه ها به دست عمال رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.
وی در بخش دیگر سخنان خود، با تاکید بر برگزاری راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس گفت: پیش از روز جهانی قدس، باید بحث های تبیینی و اثرهای این راهپیمایی به ابتکار حضرت امام خمینی که باعث شده دشمنان روزبه روز در انزوا قرار بگیرند، برای مردم بازگو شود.
حیدری با بیان این که هر سال برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس با ابتکارها و نوآوری هایی همراه باشد، تصریح کرد: روز جهانی قدس، از روزهای آرمانی ما است که ان شاءالله منجر به آزادی قدس شریف خواهد شد.
امام خمینی در 16 مرداد 1358 در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.

* نمایشگاه دائمی معرفی زندگی امام خمینی در بیت امام راحل
رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه با بیان گزارشی از فعالیت های این شورا درباره مناسبت های مطرح شده در این جلسه گفت: یک نمایشگاه دائمی به منظور معرفی زندگی و اندیشه های امام خمینی، توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، راه اندازی شده است.
حسن مالکی نژاد خاطرنشان کرد: این نمایشگاه تصویری به چهار زبان فارسی، اردو، عربی و انگلیسی در 40 قاب است که بازدیدکنندگان با نصب نرم افراز مرتبط با آن می توانند موضوع های عنوان شده در این قاب ها را از طریق تلفن همراه نیز به صورت تصویری مشاهده کنند.
وی همچنین از نصب یک اِلمان درباره امام راحل در مقابل منزل قدیمی ایشان در قم در یک ماه آینده خبر داد و گفت: میدانی نیز در تقاطع عماریاسر و 15 خرداد به نام «رزمندگان اسلام» نامگذاری شده است.
در این جلسه؛ برخی از اعضای شورا به بیان دیدگاه ها، نظرها و پیشنهادهای خود در رابطه با موضوع های مطرح شده در جلسه پرداختند.
7406/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.