ابراهیم صدوقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت سالروز تشکیل مسجد مقدس جمکران بیان کرد: دستور ساخت مسجد مقدس جمکران توسط امام زمان(عج) در بیداری به شیخ حسن بن مثله جمکرانی داده شد و از آن زمان به بعد این مسجد به پایگاه اصلی منتظران ظهور تبدیل گشت.
وی افزود: رویکرد اصلی در تشکیل مسجد مقدس جمکران بر اساس امر امام زمان (عج)، از همان ابتدا حضور گسترده مردم در این مکان شریف و توجه به موضوع اطعام و سفرداری بوده است که هم اکنون نیز همین مساله در فعالیت های مسجد دنبال می شود.
وی با اشاره به راهبردهای تعیین شده برای گسترش حضور زائران در مسجد جمکران، ادامه داد: در همین رابطه یک چشم انداز 12 ساله توسط تولیت این مکان مقدس ابلاغ شد که بر اساس آن طی سه دوره چهار ساله باید اهداف چشم انداز محقق شود.
معاون خدمات زائران مسجد مقدس جمکران گفت: در دوره نخست موضوع خدمت رغبت انگیز مورد توجه قرار گرفت که در آن ایجاد زمینه های افزایش رغبت مردم برای حضور در مسجد جمکران اساس برنامه های این مکان مقدس بود، در دوره بعدی که از ابتدای سال جاری آغاز شده، رویکرد مورد توجه بحث پاسخگویی رغبت انگیز است و به همین دلیل معاونت خدمات زائران در مجموعه اداری مسجد تشکیل شد و در چهار سال پایانی بحث تبدیل شدن مسجد جمکران به عنوان عزیزترین جایگاه در نزد مردم دنبال می شود.
وی بیان کرد: اساس فعالیت های مسجد مقدس جمکران در زمینه جریان سازی مباحث مهدویت در سه حوزه، معرفت به امام زمان(عج)، ایجاد انس به حضرت و بیان وظایف منتظران ظهور در عصر غیبت است.
وی ادامه داد: دشمنان از اهمیت مسجد جمکران و ظرفیت های آن برای جریان سازی در میان مردم، آگاهی دارند و به همین دلیل تلاش دارند با ایجاد شبهه عمق تاثیرگذاری آن را کمرنگ کنند.
صدوقی با اشاره به اینکه مسجد جمکران یکی از مهمترین مراکز فعالیت های فرهنگی نظام جمهوری اسلامی است گفت: هدف اصلی این مکان مقدس تربیت منتظران حقیقی برای ظهور امام زمان(عج) است و دشمنان از این حقیقت در هراسند.
وی افزود: ارائه خدمات فرهنگی به زائران مسجد مقدس جمکران در همه سنین در مجموعه اداری مسجد به عنوان یک اصل مهم مورد توجه است و تلاش می کنیم در کنار ظرفیت های رفاهی، آحاد مردم از برنامه های فرهنگی مسجد جمکران بهره مند شوند.
وی با اشاره به حضور سالانه 25 میلیون زائر در مسجد جمکران، ادامه داد: آبادانی این مکان مقدس باید مردم محور باشد و در این زمینه عاشقان مهدویت و زائران گرامی می توانند نذورات و هدایای خود را به صورت حضوری و هم الکترونیکی از طریق سایت مسجد به نشانی http://www.jamkaran.ir و شماره حساب 15555313/55 نزد بانک ملت تحویل دهند.
این مکان مقدس روز هفدهم رمضان 373 هجری به فرمان حضرت بقیة ‏الله، ارواحنا فداه، در کنار روستای جمکران تاسیس شد تا همواره پناهگاه شیعیان و پایگاه منتظران ظهور باشد.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.