به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: جرایم در فضای مجازی رو به افزایش است، بنابراین پلیس فتا فعالیت ویژه ای را در سال 98 شروع کرده و توفیق های خوبی را نیز کسب کرده است.
وی با اشاره به اینکه مبارزه با مفاسد اخلاقی در فضای مجازی یکی از ماموریت های اصلی نیروی انتظامی است، گفت: باند 11 نفره ای که با نشر آگهی دعوت به اعمال منافی عفت، هتک حرمت اشخاص، ایجاد مزاحمت برای نوامیس و کلاهبرداری در فضای سایبر می کردند، توسط ماموران پلیس فتای قم در یکی از استان های شرقی کشور شناسایی و در یک اقدام ضربتی دستگیر شدند.
وی افزود: اعضای این باند بیش از 2 سال به صورت شبکه ای در موضوع های پیش گفته فعالیت داشتند و با ارائه نشانی های کور به مالباختگان باعث خدشه دار شدن آبروی صاحبان نشانی می شدند و نشانی های اعلام شده تقریبا تمامی استان های کشور شامل می شده است.
وی ادامه داد: با تلاش شبانه روزی پلیس فتای قم و انجام عملیات پیچیده و پشتیبانی مناسب دستگاه قضایی استان اعضای این باند در شرق کشور شناسایی و دستگیر شدند، البته در سال جاری برخورد با جرایم سایبری و فضای مجازی با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.
آقاخانی از شهروندان خواست به تبلیغات و فعالیت هایی که با این عناوین در شبکه های اجتماعی ارائه می شود، به هیچ وجه توجه و اعتماد نکنند و اگر چنانچه مورد هرگونه سوء استفاده قرار گرفتند حتما به پلیس فتا مراجعه و اعلام شکایت کنند.

** کشف بیش از 90 کیلوگرم مواد مخدر در قم
فرمانده انتظامی شهرستان قم نیز از کشف بیش از 90 کیلوگرم انواع مواد مخدر با اجرای طرح ضربتی فتح یک در قم خبر داد.
سرهنگ مراد حسین جعفریان اظهار داشت: طرح فتح یک در طول سه روز در سطح شهر قم به اجرا درآمد و توفیق های مناسبی حاصل شد؛ با اجرای این طرح بیش از 90 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و 46 قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر و 278 معتاد دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان قم ادامه داد: همچنین 12 دستگاه خودرو و 37 دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف و 65 دستگاه خودرو و 131 دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف و روانه پارکینگ شد.
جعفریان اضافه کرد: در این طرح 250 واحد صنفی بازدید و حدود 23 باب قهوه خانه غیرمجاز پلمپ شد.
فرمانده انتظامی شهرستان قم بیان داشت: در طول اجرای این طرح علاوه بر دستگیری 72 تن به اتهام سرقت و 39 تن به اتهام شرارت، حدود 129 سارق نیز مورد کنترل و رصد قرار گرفتند.
وی به کشفیات انواع سرقت نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع بیش از 70 مورد سرقت از منازل، اماکن، مغازه، قطعات و غیره کشف شد.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.