مهدی عموئیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه هم اکنون هشت سالن اختصاصی تنیس روی میز در قم فعالیت می کنند، افزود: چهار تیم از قم در دو بخش آقایان و بانوان در لیگ های مختلف کشوری فعالیت می کنند که از این تعداد سه تیم در لیگ دسته یک جوانان و نوجوانان، یک تیم در لیگ برتر آقایان و یک تیم نونهالان و نوجوانان بانوان نیز در لیگ دسته یک حضور دارند.
وی ادامه داد: تیم قم سال گذشته در لیگ برتر تنیس روی میز در جایگاه پنجم قرار گرفت که در تلاش هستیم که در دوره جدید این رقابت ها این تیم به جمع سه تیم اول لیگ ارتقا یابد ضمن اینکه فصل گذشته دو تیم از قم نیز به صورت مشترک به مقام سوم لیگ سده یک کشور دست یافتند.
وی با اشاره به اقدام های انجام شده برای حضور قوی در دومین دوره مسابقات ملی المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور ادامه داد: با توجه به اینکه تیم هیات تنیس روی میز قم در دوره اول این رقابت ها در بخش تیمی و انفرادی موفق به کسب مقام سوم شد، امسال برای حضور قوی تر در این رقابت ها از ابتدای سال جاری اردوهای آماده سازی در استان شروع شده است.
عموئیان، اظهار داشت: با توجه به اینکه در بخش پسران شانس بیشتری برای کسب مدال داریم، سرمایه گذاری بیشتری در این بخش صورت گرفته است تا بتوانیم در دومین رقابت های استعدادهای برتر ورزشی جایگاه بهتری نسبت به سال گذشته کسب کنیم.
وی با اشاره به دستاوردهای مهم تنیس روی میز استان گفت: برای نخستین بار در سال گذشته دو ورزشکار قم در بخش آقایان موفق به کسب مدال بین المللی شدند ضمن اینکه تنیس روی میز بازان این استان هشت مدال انفرادی و تیمی را در رقابت های کشور تصاحب کردند.
رئیس هیات تنیس روی میز قم با بیان اینکه برای نخستین بار یکی از تنیس روی میز بازان آینده دار استان موفق به حضور در یکی از لیگ های اروپایی شود گفت: پویا وفایی جوانان خوش استعداد تنیس روی میز قم اولین لژیونر این استان است که موفق به حضور در لیگ ترکیه شد.
وی ادامه داد: این جوان مستعد تنیس روی میز استان از جمله امیدهای قم برای عضویت در تیم ملی جوانان و حضور در رقابت های آسیایی است.
عموئیان با اشاره به برگزاری دو مرحله استعدادیابی در سطح مدارس استان گفت: با همکاری خوب ایجاد شده میان هیات تنیس روی میز و آموزش و پرورش، مراحل مختلف استعدادیابی در سطح مدارس استان انجام شده و نفرات برگزیده با حضور مربیان برتر استان تحت آموزش قرار گرفته اند.
رئیس هیات تنیس روی میز قم با اشاره به ظرفیت های فنی سخت افزاری تنیس روی میز در استان ادامه داد: با توجه به اینکه اداره کل ورزش و جوانان قم در سال های اخیر توجه ویژه ای به توسعه زیرساخت های و حمایت از این هیات داشته است، هم اکنون این هیات از نظر مکان و سالن های اختصاصی هیچگونه کمبودی در ندارد.
400 ورزشکار آقا و 150 ورزشکار خانم به صورت حرفه ای در رشته تنیس روی میز قم فعالیت می کند. بیش از 30 مربی و 20 داور فعال در رشته تنیس روی میز در قم فعالیت دارند.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.