به گزارش ایرنا، عباس ذاکریان روز سه شنبه در جلسه شورای ترافیک استان قم با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای مکانیزه کردن 10 پل عابرپیاده در سطح شهر افزود: اعتبار مورد نیاز این طرح در بودجه سال 97 شهرداری پیش بینی شده بود و چهار مرتبه در این زمینه مناقصه برگزار شد ولی به دلیل نوسانات زیاد اقتصادی، هیچ شرکتی در این مناقصه ها شرکت نکرده است.
وی با بیان اینکه پنجمین مناقصه در هفته آینده اعلام می شود گفت: در صورتی که هیچ شرکتی حاضر به شرکت در این مناقصه نشود، امکان مجهز شدن پل ها به پله برقی فراهم نخواهد شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در ادامه با اشاره به آمار بالای تصادف ها در بلوار آیت الله بروجردی گفت: سرعت طراحی شده آمد و شد وسایل نقلیه در این بلوار، 90 کیلومتر بر ساعت است و به طور قطع سرعت بالاتر موجب بروز حادثه در این محور خواهد شد.
ذاکریان افزد: نصب دوربین در بلوار آیت الله بروجردی در دستور کار قرار گرفته است و حداکثر تا 2 هفته آینده، نصب شده و به طور هوشمند رانندگان متخلف را بر اساس سرعت متوسط و لحظه ای اعمال قانون می کند.
وی با بیان اینکه اقدام های اصلاحی خیابان امام خمینی(ره) تا میدان آیت الله سعیدی در دستور کار است گفت: خط کشی خیابان 19 دی نیز نیاز به اصلاح مجدد دارد که پیمانکار این طرح انتخاب و مقدمات این کار، آغاز شده است.
وی همچنین گفت: میزان استفاده از خودروی شخصی در قم نسبت به 10 سال گذشته، 2 برابر شده است؛ ضمن اینکه استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در این بازه زمانی به نصف کاهش یافته است.
وی نصب سامانه های ثبت تخلف را از جمله اولویت های حمل و نقل ترافیک شهری دانست و گفت: حق قانونی شهرداری از محل جرائم ثبت تخلفات رانندگی درون شهری تاکنون پرداخت نشده است که باید نسبت به این موضوع جدیت بیشتری صورت گیرد.
ذاکریان ادامه داد: 80 میلیارد ریال جرائم تخلفات رانندگی در سال 97 در قم وصول شده و تنها هفت میلیارد ریال به شهرداری پرداخت شده، این درحالی است که سهم شهرداری از این وصول جرائم رقمی بالغ بر 50 میلیارد ریال است.

** رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه، آمار تصادف ها در قم را نگران کننده دانست و ادامه داد: بررسی تحلیل عوامل تصادف ها و ارائه راهکار برای رفع این معضل از جمله موضوع هایی است که باید مورد تاکید و توجه قرار گیرد.
عبدالله جلالی ادامه داد: تصادف های بالای بلوار آیت الله بروجردی جای نگرانی دارد ولی نباید این موضوع موجب فراموشی فوت 46 موتورسوار بر اثر تصادف های رانندگی در این شهر شود.
وی اضافه کرد: در بلوار آیت الله بروجردی با نصب دوربین ثبت تخلف و حضور موثرتر پلیس راهنمایی و رانندگی می توان تصادف ها کاهش داد، ولی باید نسبت به آمار بالای تصادف های موتورسواران حساس تر بوده و برای این معضل چاره اندیشی شود.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.