به گزارش ایرنا، محسن بهشتی روز سه شنبه در جلسه شورای ترافیک استان قم، افزایش فوتی تصادف های قم را نگران کننده دانست و افزود: اکثر موتورسیکلت سواران استان به دلیل گرمای شدید هوا از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند که باید ضمن فرهنگ سازی در این رابطه نسبت به طراحی کلاه های ایمنی متناسب با وضعیت اقلیمی قم اقدام شود.
وی، طرح اهدای رایگان کلاه ایمنی به موتورسیکلت سواران را اقدامی نادرست دانست و گفت: چند هزار کلاه ایمنی در سال های گذشته بین موتورسواران استان توزیع شده است که این اقدام منجربه افزایش استفاده از آن نشد و باید به دنبال اقدام های تشویقی برای استفاده از کلاه ایمنی بود.
وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت مبلغان دینی و رسانه ها برای ترویج فرهنگ رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ضروری است، افزود: اگر آمار تصادف های موتورسواران در قم اعلام شود و اطلاع رسانی دقیقی صورت گیرد، به طور قطع خانواده ها برای فرزندان خود موتورسیکلت خریداری نمی کنند.
معاون امور عمرانی استانداری قم، تدوین برنامه اجرایی در راستای کاهش تصادف ها در قم را ضروری دانست و اظهار داشت: برنامه اجرایی کاهش تصادف ها با تبیین وظایف دستگاه های مختلف از جمله اقدام هایی است که باید در دستور کار کمیته فنی شورای ترافیک استان قرار گرفته و در جلسه آینده این شورا مورد بررسی قرار گیرد.
وی 350 هکتار در محدوده پردیسان برای ایجاد مجموعه تفریحی و ورزشی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این قطعه زمین برای احداث پیست های موتورسواری، ماشین سواری، اسکیت و دوچرخه سواری با حفظ مالکیت دولت در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار گرفته است ولی پیمانکاران برای سرمایه گذاری در این زمینه اصرار بر واگذاری زمین به آنها دارند که به دلیل عدم امکان این موضوع، تاکنون اجرایی نشده است.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.