مسعود حمیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: باید در پایان برنامه ششم توسعه 50 درصد دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش و 50 درصد دیگر در رشته های نظری مشغول به تحصیل باشند.
وی اضافه کرد: برای رسیدن به شاخص 50 درصد باید تمهیداتی از جمله ساخت هنرستان ها و تجهیز آن ها انجام شود که در این راستا برای سال تحصیلی آینده 2 هنرستان در قم به بهره برداری خواهد رسید.
وی با بیان این که در قم 30 هنرستان شاخه فنی و حرفه ای و 39 هنرستان کاردانش فعال است، گفت: این هنرستان ها در 24 رشته فنی و حرفه ای و 46 رشته کاردانش فعالیت می کنند و حدود 15 هزار هنرجو در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.
حمیدی ادامه داد: بیش از 80 درصد هنرجویان هنرستان ها پس از اتمام درس، در رشته خودشان مشغول به تحصیل می شوند و دغدغه بیکاری ندارند.
به گفته وی، اکثر رشته های هنرستان ها از جمله شاخه های مختلف رشته برق بازار کار خوبی در قم دارد و دانش آموزان می توانند با کسب مهارت های لازم درآمد مناسبی داشته باشند.

* مانتویی با نماد خلیج فارس از سوی دانش آموز قمی طراحی شد
رئیس اداره فنی و حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش قم در ادامه گفت: مانتویی با موضوع و نماد خلیج فارس که از سوی دانش آموز قمی طراح شده بود، دی ماه سال گذشته به ثبت بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی رسید.
وی افزود: این لباس توسط «حانیه خوشبیان» هنرجوی رشته طراحی و دوخت طراحی شده است و تولیدکنندگان برای تولید این لباس باید امتیاز آن را از این دانش آموز خریداری نمایند.
وی بیان کرد: هم اکنون حدود 385 تَن در هنرستان های فنی و حرفه ای و 460 تَن در هنرستان های کاردانش در رشته خیاطی مشغول به تحصیل هستند.
حمیدی خاطرنشان کرد: تولیدات و محصولات رشته خیاطی ارزش افزوده قابل توجهی دارد، به طوری که دانش آموزان در حین تحصیل با دوخت لباس های مختلف درآمد نیز کسب می کنند.
جمعیت دانش آموزی استان قم در سال تحصیلی 98-97 حدود 255 هزار تن است که 95 درصد در شهر و پنج درصد در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.
از کل جمعیت دانش آموزی، 89 درصد در مدارس دولتی و 11 درصد در مدارس غیردولتی حضور دارند که حدود 122 هزار تن معادل بیش از 50 درصد از دانش آموزان در مقطع ابتدایی، حدود 50 هزار تن در متوسطه اول و 34 هزار تن در متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.