به گزارش ایرنا، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: حوزه در مبحث آسیب‌های اجتماعی نقش ویژه‌ای داشته و بر همین اساس نیز تفاهم‌نامه مشترکی امروز در مساله پیشگیری از مواد مخدر امضا شد.
آیت الله علیرضا اعرافی ادامه داد: از محورهای مهم این تفاهم‌نامه مطالعات و تحقیق در حوزه آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد و آگاهی بخشی به طلاب، اساتید و روحانیت است.
وی عنوان کرد: برای ورود موثر حوزه‌های علمیه در مبحث آسیب‌های اجتماعی محورهای مختلفی دید ه‌شده و کمیته مشترکی نیز در این رابطه تشکیل ‌شده است.
اعرافی ادامه داد: کمیته‌های استانی بر همین محور به‌زودی شکل‌گرفته و یک برنامه 5 ساله نیز برای اجرای درست و دقیق تفاهم‌نامه در نظر گرفته‌شده است.

** دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز تصریح کرد: راهبرد اصلی در حوزه مواد مخدر پیشگیری بوده و در راس تمام اقدام های فرهنگی، نهادهای فرهنگ ‌ساز و به‌خصوص حوزه‌های علمیه قرار دارند.
سردار اسکندر مومنی ادامه داد: در این تفاهم‌نامه زمینه‌های اجرا کامال پیش‌بینی‌شده و صرف یک تفاهم‌نامه کلی نبوده و کارگروه مشترکی نیز در تمام استان‌ها بر مبنای آن راه‌اندازی و گزارش‌ها به‌صورت مستمر بررسی می‌شود.
وی عنوان کرد: درعین‌حال که ستاد مواد مبارزه با مواد مخدر اقدام های پیشگیرانه در زمینه اعتیاد را دنبال می‌کند در مساله مبارزه نیز فعالیت‌های خود را باقدرت پیگیری می‌کند.
وی همچنین در رابطه با راه‌اندازی مرکز ماده 16 در ساماندهی معتادان متجاهر اضافه کرد: فاز نخست پارک کرامت قم تا یک ماه آینده آماده بهره‌برداری کامل می‌شود.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.