سید موسی حسینی کاشانی روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات، صنعت، معدن و تجارت، اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، فرهنگ وارشاد اسلامی، صدا و سیما و پلیس از جمله سازمان هایی هستند که در قانون عفاف و حجاب برای آنها تکالیف و ظایف قانونی تعیین شده است.
وی با بیان اینکه تحول در حوزه عفاف و حجاب در قم جزء با همکاری و ایفای نقش تمام دستگاه ها و نهادهای مسئول محقق نمی شود، اظهار داشت: موازی کاری، اجرایی نشدن سهم دستگاه های مختلف و همچنین عدم تناسب امکانات با تکالیف قانونی از جمله چالش های پیشرو حوزه فرهنگ سازی در زمینه حجاب است.
حسینی کاشانی با بیان اینکه فرهنگ سازی در حوزه عفاف و حجاب تنها به عهده یک دستگاه نیست ادامه داد: ارتقای حجاب و عفاف در قم نیازمند عزم جدی همه مردم و مسئولان است و اگر در این زمینه همه به وظایف خود عمل کنیم امکان تحول در این زمینه وجود دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، گفت: نقش آفرینی مردم و سازمان های مردم نهاد در حوزه حجاب و عفاف ضروری است که حمایت از سازمان های مردم نهاد فعال در این زمینه از جمله اولویت های این اداره کل می باشد.
وی ادامه داد: حدود یک هزار سازه تبلیغاتی در سطح شهر و محورهای مواصلاتی قم وجود دارد که سهم شورای فرهنگ عمومی و همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این تعداد برای کار فرهنگی، در حدود صفر است.
حسینی کاشانی، ساماندهی تابلوهای تبلیغی در سطح شهر را یکی از موضوعات در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قم دانست و ادامه داد: 20 درصد تابلوهای تبلیغی قم باید برای کار فرهنگی در اختیار شورای فرهنگ عمومی استان قرار گیرد که در این زمینه پیگیری هایی در حال انجام است.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.