علی سلطانی روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود بیش از 2 هزار هنرمند در زمینه هنرهای تجسمی شامل رشته های نقاشی،گرافیک، نگارگری، کاریکاتور و تصویرسازی، در این استان فعالیت کننده که تاکنون حدود نیمی از این تعداد در بانک اطلاعاتی هنرمنادن تجسمی استان ثبت نام کرده اند.
وی با بیان این ‌که در رشته گرافیک هنرمندان قمی درسطح کشور مطرح و شناخته شده اند اظهار داشت: قم پس از تهران از نظر تعداد اساتید شناخته شده و همچنین هنرمندان فعال در این رشته رتبه دوم کشوری را در رشته گرافیک دارد.
وی گفت: انجمن هنرهای تجسمی از انجمن‌ های فعال استان است که با فعالیت های آن تاکنون 73 دوسالانه تخصصی هنرهای تجسمی در رشته های تصویرسازی، نقاشی، کاریکاتور، گرافیک، نگارگری و طراحی در قم برگزار شده است.
سلطانی با اشاره به مزایای عضویت در انجمن هنرهای تجسمی گفت: ارائه کارت عضویت سالانه، حق رأی درمجمع عمومی انجمن برای اعضای پیوسته وافتخاری، نامزدی برای عضویت درهیات امنای انجمن، تخفیف15 درصدی برای شرکت دردوره های آموزشی انجمن، مشارکت رایگان در تمام رویدادهای انجمن برای اعضا از جمله مزایای عضویت در این انجمن است.
وی افزود: استفاده رایگان از کتابخانه انجمن، اولویت تدریس درسمینارها، کارگاه های آموزشی و دوره ها برای اعضای انجمن، برگزاری نمایشگاه های سالانه برای اعضا، همکاری،تایید و معرفی هنرمندان اصلح به مراکز علمی،فرهنگی وهنری ودیگرمراکز و همچنین تأییدانجمن برای تأمین اموررفاهی اعم ازدریافت وام واقدام برای اخذدرجه هنری،بیمه هنرمندان ومواردمشابه از دیگر مزایی است که هنرمندان با عضویت در بانک اطلاعاتی هنرمندان تجسمی استان از آن برخوردار می شوند.
رئیس انجمن هنرهای تجسمی قم با بیان اینکه نوع عضویت اعضا در این انجمن به سه نوع اعضای پیوسته، وابسته و افتخاری دسته بندی می شود اظهار داشت: اعضای پیوسته شامل همه فعالان حوزه هنرهای تجسمی، پژوهشگران و فارغ التحصیلان رشته های هنرهای تجسمی و نیز کلیه دانشجویان این رشته است که آنان در مجمع عمومی این انجمن دارای حق رای هستند.
سلطانی ادامه داد: اعضای وابسته شامل علاقه مندان به آثار هنری و مباحث هنرهای تجسمی است که در مجمع عمومی این انجمن حق رای ندارند ضمن اینکه اعضای افتخاری این انجمن نیز شامل کسانی می شود که به تشخیص و انتخاب هیات امنا، بدون پرداخت حق عضویت سالانه دارای حق رای در مجمع عمومی انجمن هنرهای تجسمی استان هستند.
وی افزود: اعضای هیات امنای انجمن از بدو تاسیس تاکنون، فارغ التحصیلان مقطع دکترا و دارندگان درجه یک هنری در حوزه هنرهای تجسمی، چهره های شاخص و ماندگار استانی به انتخاب و تشخیص هیات امنای انجمن از جمله کسانی هستند که به تشخیص و تایید هیات امنای انجمن برای آنها کارت عضویت افتخاری صادر می شود.
رئیس انجمن هنرهای تجسمی قم ادامه داد: هنرمندان و علاقه مندان به عضویت در این انجمن می توانند با مراجعه حضوری به انجمن هنرهای تجسمی استان واقع در دورشهر، بعد از کوچه 10، پلاک 100 طبقه اول و یا با شماره تماس 37742076-025 تماس از شرایط عضویت دراین انجمن اطلاع حاصل کنند.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.