به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست روز شنبه در نخستین جلسه ستاد انتخابات استان قم در سالن جلسات استانداری، با بیان این که طی چهار دهه گذشته به طور میانگین هر سال یک انتخابات برگزار شده است، افزود: این مساله نمایانگر توجه ویژه به مردم سالاری در نظام بوده و این مشارکت سیاسی مردم؛ پشتوانه و سرمایه مهم نظام جمهوری اسلامی است.
وی عدالت اقتصادی و نظم سیاسی، حقوقی، اجتماعی، فرهنگی و ارزشی را بخشی از کارکردهای دولت های مختلف عنوان و اضافه کرد: در کنار اهمیت این موارد توجه به نظم بین الاذهانی است که نتیجه آن وفاق بین ارکان گوناگون قوای حاکم و اعتماد و همدلی با مردم است و فصل مشترک این کارکردها در انتخابات متبلور می شود.
استاندار قم به آغاز رسمی زمانبندی اجرای انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: تعامل و هماهنگی هیات های اجرایی و ناظر در برگزاری انتخابات سالم امری ضروری است.
وی تصریح کرد: برگزاری انتخابات در چارچوب قانون و با شاخص های سلامت، امنیت، قانونمندی و حضور حداکثری به عنوان سیاست های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ باید در دستور کار دست اندرکاران برگزاری انتخابات قرار گیرد.
وی آموزش را از مولفه های اساسی در برگزاری دقیق انتخابات دانست و گفت: اگرچه اعضای ستاد انتخابات استان از تجربه کافی در زمینه برگزاری انتخابات برخوردار هستند، اما آموزش های فنی و حقوقی برای برگزاری هرچه بهتر این حماسه مهم سیاسی ضروری است.
سرمست شفافیت و نیز مدیریت در هزینه و زمان را از نکته های مهم در برگزاری انتخابات برشمرد و خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک این موارد را به خوبی تامین می کند.
وی ضمن تاکید بر یکپارچگی در بیان اخبار مربوط به انتخابات؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم را به عنوان رئیس و سخنگوی ستاد انتخابات استان معرفی کرد.
در پایان این جلسه، احکام اعضای ستاد انتخابات استان قم توسط استاندار ابلاغ شد.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می شود.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.