به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علیرضا صادقی واعظ در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه شهر مقدس قم افزود: ملت شریف ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس با وجود همه سختی ها و کمبودها، یک لحظه دست از خدا و اهل بیت(ع) برنداشت.
وی بر ضرورت الگوگرفتن از زندگی سراسر نور حضرت خدیجه کبری(س) تاکید کرد و گفت: انسان باید در شرایط سخت و ناگوار، ایمان و اعتقاد خود را حفظ کند، وگرنه در شرایط آسان و نعمت بسیار، همه مردم شعار حفظ ارزشها را سرمی دهند.
استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: حضرت خدیجه(س) بدون منت همه هستی خود را در اختیار رسول الله(ص) و مکتب والای اسلام قرار داده بودند و در شرایط بسیار سخت و ناگوار و اذیت و آزار مشرکان، حمایت بی دریغ و همه جانبه از پیامبر گرامی اسلام(ص) داشتند.
وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی که امروز در کشورمان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: این شرایط سخت نباید بهانه توجیهی برای کنار گذاشتن اعتقاد و ارزشهای ما باشد، امروز دوران امتحان و ابتلاء است و ما باید در این شرایط ایمان و باورهای خود را حفظ کنیم.
وی افزود: ملت ایران ایمان و ارزش های خود را به راحتی به دست نیاورده و خون پاک شهیدان بسیاری پای شجره طیبه انقلاب اسلامی ریخته شده است، از این رو هرگز دست از اسلام و انقلاب و نظام اسلامی نخواهد کشید.
صادقی واعظ همچنین تصریح کرد: در فضایی که دشمنان به دنبال کمرنگ ساختن دین و معنویت در جامعه هستند، سکوت کردن بسیار خطرناک و مذموم است، این وظیفه الهی و انقلابی ماست که نسبت به احکام و آموزه های دینی بی تفاوت نباشیم.
وی با بیان اینکه مسلمان واقعی کسی است که نسبت به ظلم و منکرات در جامعه، بی تفاوت نباشد، خاطرنشان کرد: هرگز نباید از ترس آبرو یا برخورد دیگران، به دره بی تفاوتی سقوط کرده و در برابر ظلم و ظالم و منکر و زیرپا گذاشتن دستورهای الهی سکوت کنیم.
8146 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.