به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با اشاره به فرمایش های اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: متاسفانه برخی افراد و روزنامه ها حالت رعب و ترس درونی خود را به جامعه منتقل می کنند، اما به آنها می گوییم اگر با انقلاب و نظام اسلامی همراهی نمی کنید، دست کم دل مردم را خالی نکنید.
وی در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اظهار داشت: متاسفانه اقتصاد ایران به نفت وابسته بوده و دولتی است و اراده ای هم برای پیاده شدن اصل 44 در کشور وجود ندارد، از سوی دیگر فضای کسب و کار با قوانین دست و پا گیر تخریب شده است.
وی با اشاره به مشکلات بسیار در فضای بانکی و پولی و بودجه ریزی کشورمان، خاطرنشان کرد: نرخ بهره وری در ایران بسیار پایین بوده و زیر یک درصد است و ما شاهد مصرف بی رویه انرژی و منابع در کشورمان هستیم، پس چگونه می توان با این وضعیت اقتصاد کشور را ساماندهی کرد.؟
حسینی بوشهری با بیان اینکه در شرایط تحریم، تهدید را به فرصت تبدیل کنیم، گفت: امروز همه مردم و مسئولان باید با حرکت جهادی و انقلابی در صحنه حضور داشته باشند، چراکه هرکجا نیروهای جهادی حضور داشته اند، کارهای عظیم و ارزشمندی انجام داده اند و نشان داده اند که اگر بخواهیم «ما می توانیم».
وی همچنین معضل جدی دلالی در کشورمان را مورد توجه قرار داد و گفت: با وجود دلالی در ایران، اجناس و کالاها چند برابر از قیمت خرید به دست مصرف کننده می رسد و برخی نیز با احتکار کالاها باعث می شوند قیمت ها در بازار نجومی شود.
وی یکی از علت های مهم مشکلات اقتصادی در کشور را عدم نظارت جدی دانست و افزود: امروز دولت و قوه قضائیه باید با همه توان به میدان آمده و اقتدار نظام اسلامی را به خوبی نشان دهند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما باید پاسدار خون شهیدان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس باشیم، تصریح کرد: ما در برابر تهدیدها و تحریم های آمریکایی ها یا باید مقاومت و ایستادگی کنیم یا شکست خورده و عقب نشینی کنیم، اما به تعبیر رهبر معظم انقلاب، اراده ملت ایران بر دشمنان پیروز خواهد شد.
حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روزهای ماه مبارک رمضان آداب خاص خود را دارد، خاطرنشان کرد: در گذشته در ماه رمضان جز در موارد معدود، دیگر مغازه ها بسته بودند و روزه خواری در ملاء عام قبح جدی داشت، اما متاسفانه شاهد هستیم که در شهر کریمه اهل بیت(س) مغازه های عرضه مواد غذایی از اول صبح مانند روزهای عادی فعال هستند.
وی با بیان اینکه این نگرانی وجود دارد که حریم ماه خدا در این خطه مقدس شکسته شود، گفت: گاهی اصناف توجه نمی کنند که حریم شکنی اصلا مناسب نیست، مردم هم باید نسبت به این مهم تذکر دهند، نیروی انتظامی نیز در همه سال باید حضور جدی در شهر داشته باشد تا فضای دینی و معنوی جامعه حفظ شود.
وی در پایان با بیان اینکه در شرایط سخت گرانی و مشکلات معیشتی باید از مستمندان دستگیری کنیم، اظهار داشت: از مردم مومن و شریف قم تقاضا می کنیم امسال نیز همچون گذشته همت خود را افزایش داده و نیازمندان را بر سر سفره خود شریک کنند.
8146 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.