به گزارش ایرنا، این نمایشگاه تا دوم خردادماه امسال، هر شب از ساعت 21:30 تا ١:٣٠ بامداد در مجتمع ناشران واقع در خیابان معلم برای بازدید عموم دائر است که در آن موسسه های قرآنی استان، آخرین دستاوردها، برنامه ها و فعالیت های قرآنی خود را در زمینه هایی مانند نرم افزار، رسانه های دیجیتال و کتاب عرضه کرده اند.
غرفه کودک و نوجوان با هدف ترویج فرهنگ قرآنی، غرفه انجمن هنرهای تجسمی و غرفه های هنرمندان در رشته هایی مانند خوشنویسی، نقاشی، سفالگری، میناکاری و قلمزنی از دیگر غرفه های این نمایشگاه است.
در این دوره از نمایشگاه، برنامه زنده قرآنی هر شب در مقابل درب ورودی مجتمع ناشران به مدت یک ساعت با موضوع هایی مانند محفل قرآنی، مسابقه های قرآنی و برنامه های متنوع فرهنگی برای بازدیدکنندگان اجرا می ‌شود.
این نمایشگاه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و با همکاری اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم، شرکت تعاونی ناشران، مجتمع ناشران، اتحادیه موسسات قرآن و عترت استان و شهرداری قم برپا شده است.

** قم نخستین استان کشور در زمینه نشر آموزه های دینی
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم در حاشیه گشایش این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به این که قم نخستین استان کشور در زمینه نشر آموزه های دینی و قرآنی است، گفت: کارهای خوبی در این نمایشگاه در قالب موضوعی، سبک زندگی اسلامی و هنرهای تجسمی به نمایش گذاشته شده است.
سید محمدرضا هاشمی با اشاره به آسیب های اجتماعی، بر لزوم ترویج و تبیین فرهنگ قرآنی در سطح جامعه تاکید و خاطرنشان کرد: بهترین راه مبارزه با آسیب های اجتماعی تدبر در قرآن کریم است.
وی اظهار کرد: این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی را برای قشرهای گوناگون جامعه به ویژه نسل جوان فراهم کرده است تا از نزدیک با موضوع های قرآنی بهتر و بیشتر آشنا شوند و از آنان بهره ببرند.
وی با بیان این که دولت نگاه ویژه ای به مسائل قرآنی دارد، تاکید کرد: باید بستر حضور خانواده ها را در چنین نمایشگاه هایی فراهم سازیم.
معاون استاندار قم همچنین خاطرنشان کرد: سال گذشته در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی نزدیک به 6 میلیارد تومان اعتبار برای استان قم جذب شد که این رقم در سال 96، 900 میلیون تومان بود.
هاشمی با بیان این که میزان این بودجه در سال جاری قطعی نشده است، خاطرنشان کرد: به طور حتم، بودجه امسال نیز در این زمینه افزایش خواهد یافت.
وی تصریح کرد: با توجه به این که این موضوع دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت است، ان شاءالله در آینده شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در استان قم باشیم.
7406/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.