مدیر آستان امامزاده شاه سیدعلی(ع) قم گفت: در ماه رمضان هر شب ۴ هزار پرس غذا گرم و ۵ هزار افطاری ساده شامل نان و پنیر و حلیم و ... توسط آستان امامزاده سیدعلی(ع) قم توزیع خواهد شد.

به گزارش ایلنا از قم، حجت‌الاسلام یاسر عموزاد در نشست خبری تشریح فعالیت‌های فرهنگی آستان مقدس امامزاده سیدعلی(ع) قم، اظهار داشت: برای اولین بار هیئت علمی اندیشه‌ورز آستان مقدس امامزاده سیدعلی(ع) با شناسایی نیازهای منطقه‌ای، برای ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی انجام داده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنان خود تاکید کرد که بقاع متبرکه به یک قطب فرهنگی تبدیل شود و لذا این بیانات سرلوحه کار هیئت اندیشه ورز آستان مقدس امامزاده سیدعلی(ع) قرار گرفت.

مدیر آستان امامزاده شاه سیدعلی(ع) قم در خصوص برنامه‌های فرهنگی این امامزاده اظهار کرد: بعد از نماز صبح مراسم ترتیل‌خوانی و جزءخوانی با حضور جمعی از قاریان و حافظان ممتاز در مدت ۳۷ دقیقه برگزار می‌شود و هم‌چنین برنامه سخنرانی پیش از نماز ظهر با بیان احکام همراه خواهد بود.

وی گفت: جلسات متعددی با خیرین قم برگزار کردیم و توافق شد که برنامه روزانه افطاری ویژه مستضعفین و ایتام داشته باشیم و برای جلوگیری از هرج و مرج و دعوت از مردم، فیش های غذا تهیه شد و گروه‌هایی ۲۴ ساعت قبل از افطاری وارد محله‌ها می‌شوند و مردم را برای افطاری روز بعد دعوت می‌کنند.

عموزاد با تاکید بر اینکه در ۲۹ شب ماه مبارک رمضان هر شب نزدیک به ۴ هزار پرس غذا گرم و ۵ هزار افطاری ساده شامل نان و پنیر و حلیم و.. بین جامعه هدف پخش خواهد شد، ادامه داد: شب وفات حضرت خدیجه، شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) و شب‌های قدر میزبان مردم برای سحری هستیم.

وی با اشاره به اینکه به دلیل حجم تراکم جمعیت برای افطاری تمامی صحن مطهر امامزاده سیدعلی(ع) فرش شده است، گفت: بیش از ۲۲۰ نفر هر روز عصر در اینجا فعالیت و شرایط پذیرایی از روزه‌داران را فراهم می‌کنند؛ با توجه به شب زنده‌داری مردم در شب‌های ماه مبارک رمضان بعد از پایان مراسم افطاری، برنامه شبانگاهی همراه با دعای افتتاح، زیارت حضرت ابوالفضل(ع)، تفسیر موضوعی قرآن و مناجات شبانه تا ساعت ۱ بامداد برگزار می‌شود.

مدیر آستان امامزاده شاه سیدعلی(ع) قم  با اشاره به اینکه در این امامزاده برای خانواده‌های فاطمیون و زینبیون مراسمی تدارک دیده‌ایم، اظهارکرد: جشن روزه اولی‌های دختر در آخرین روز ماه شعبان، جشن روزه اولی‌های پسر در روز اول ماه مبارک رمضان  و محفل قرآنی با تلاوت قاریان برجسته مانند آقای شاکرنژاد در روز سوم ماه مبارک رمضان برگزار شد.

وی گفت: امامزاده سیدعلی(ع) مجری طرح افق است؛ «افق» طرح اجتماعی، فرهنگی و قرآنی است که بر این اساس مجریان طرح موظف هستند با شناسایی مستضعفین در حد توان خود به کمک خیرین مشکلات آن‌ها را حل کنند و تا پایان امسال کار شناسایی و کمک ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.