به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله صافی گلپایگانی، در پیام این مرجع تقلید آمده است: ماه مبارک رمضان سال یک‌هزار و چهارصد و چهل قمری، یادآور حادثه‌ای بسیار ناگوار و تلخ در تاریخ عالم انسانیت و حیات بشری می‌باشد.
پیام ادامه یافته است: درست، چهارده قرن از شهادت مظلومانه اولین موحد واقعی مکتب اسلام، معلم نمونه مدرسه الهیات قرآن، و وصی و جانشین برحق حضرت رسول اکرم(ص)، عدالت مجسم، یار مظلوم و خصم ستمگران، انیس و مونس و پدر یتیمان، صاحب ولایت مطلقه الهیه، و باب مدینه علم نبوی و صاحب کرامات و فضائل مرتضوی، حضرت امیرالمومنین علی ابن ابیطالب(ع) می گذرد.
پیام حاکی است: جامعه اسلامی بلکه جهان بشریت و جهان علم و ادب، چهارده قرن است که در سوگ فقدان و مصیبت غمبار آن امام عزیز، عزادار و سوگوار است.
در این چهارده قرن، چه گذشت بر دوستان و شیعیان آن حضرت؟! چه ظلم‌ و ستم و بی‌عدالتی‌ها که بر آنها روا داشتند! هزاران انسان مظلوم و بی‌دفاع را به جرم شیعه علی(ع) بودن شهید نمودند و بسیاری را شکنجه‌های سخت دادند و شمار زیادی از آنها را تبعید کردند و بسیاری از پدران و مادران را به واسطه شهادت فرزندانشان در راه ولایت داغدار کردند؛ ماه مبارک رمضان امسال، یادآور آن همه مصائب و مشکلات و بی‌عدالتی‌هاست.
وی در این پیام می افزاید: حقیر برای اینکه کوچکترین اداء وظیفه به ساحت مقدّس امامت و ولایت داشته باشم، از عموم آزادی‌خواهان و مسلمانان به‌خصوص شیعیان درخواست دارم که در ایام پر فیض ماه مبارک رمضان به‌خصوص ایام و لیالی قدر و شب و روز شهادت حضرت مولی الموحدین امام المتقین امیرالمونین(ع)، نسبت به وجود مقدس آن حضرت، بیش از گذشته اظهار ادب و اخلاص نموده و با ذکر فضائل و مناقب نورانی آن امام مظلوم و با تشکیل مجالس و همایش‌ها، گوشه‌ای از برکات وجودی آن حضرت را برای جهانیان بازگو کنند.
پیام ادامه یافته است: همچنین عموم مردم شکوه و عظمت دسته‌های عزاداری علوی را بیشتر نموده و با شرکت در آن، عشق و محبت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام نشان داده و تسلیت خود را به پیشگاه مقدس یگانه دوران قطب عالم امکان امام زمان(عج) عرضه بدارند و از خداوند متعال، فرج و ظهور موفور السرور آن حضرت را برای رفع ستم ستمگران و تشکیل حکومت واحد جهانی مهدوی مسات نمایند.
امام علی(ع) نخستین پیشوای شیعیان جهان، در شب نوزدهم ماه رمضان سال چهلم هجری قمری در حالی که در مسجد کوفه و اقامه نماز صبح در سجده بود، ضربتی از سوی ابن ملجم مرادی بر فرق مبارکش وارد آمد که در این حال آن حضرت فرمود: «فزت و رب الکعبه، به خدای کعبه سوگند که رستگار شدم.» حضرت علی(ع) در 21 ماه رمضان سال چهلم هجری قمری به شهادت رسید و بارگاه ملکوتی آن امام همام در نجف اشرف میعادگاه عاشقان حق و حقیقت شد.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.