به گزارش ایرنا، مازیار حسینی روز سه شنبه در حاشیه جلسه شورای تامین مسکن قم در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی از نیمه دوم سال 97 در کشور افزود: در قالب این طرح ساخت 400 هزار واحد مسکونی در قالب مناطق شهری جدید، احیای بافت های فرسوده و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی با استفاده از اراضی داخل محدوده شهرها در دستور کار قرار گرفته است.
وی با تاکید بر ضرورت مشارکت دستگاه های دولتی در این طرح گفت: با توجه به محدود بودن اراضی واقع در محدوده شهری، دستگاه های دولتی که زمین در اختیار دارند در صورتی که زمین های خود را در قالب این طرح مشارکت دهند، اولویت واگذاری این اراضی به کارکنان آن اداره اختصاص می یابد.
وی با بیان اینکه به طور قطع زمین های موجود در اراضی شهری جوابگوی مسکن مورد نیاز جمعیت شهری نیست گفت: در صورت ضرورت، زمین های دولتی خارج از محدوده شهری با طی کردن مراحل قانونی برای اجرای این طرح به محدوده شهری افزوده می شود.
حسینی ادامه داد: از نیمه دوم سال 97، مراحل ساخت 100 هزار واحد مسکن جدید در قالب طرح اقدام ملی در کشور آغاز شده است که 80 هزار واحد در قالب شهرهای جدید و 20 هزار واحد متعلق به شهرهای زیر 50 هزار تن جمعیت توسط بنیاد مسکن در حال پیگیری است.
وی با اشاره به اراده قوی دولت و وزارت راه و شهرسازی برای اتمام طرح مسکن مهر و ساخت مسکن جدید ارزان در کشور گفت: پایان شهریورماه به عنوان ضرب الاجل اتمام طرح مسکن مهر در کشور تعیین شده است که برای تحقق این موضوع ظرفیت های قانونی شورای عالی مسکن، شورای پول و اعتبار و مصوبات قانونی مورد توجه جدی قرار گرفته است.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.