به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز عصر دوشنبه در آیین تجلیل از مدیر پیام رسان ایتا، افزود: در جهان امروز که پیام رسان ها به تمام عرصه های زندگی مردم قدم گذاشته اند، یک نبرد تمام عیار میان ارزش های اخلاقی و دینی در یک جبهه و ترویج افکار شیطانی در جبهه دیگر، به وقوع پیوسته که در این میان پیام رسان های داخلی با ایمان و استقامت برای حفظ ارزش های الهی تلاش می کنند.
وی بیان کرد: پیام رسان های داخلی در این راه با وجود برخی بی مهری ها به فعالیت خود ادامه می دهند و همچون سایر سربازان جبهه فرهنگی انقلاب برای اعتلای نظام اسلامی تمام توان خود را به کار گرفته اند.
وی ادامه داد: استفاده از پیام رسان های داخلی دارای مزایای بسیار و در مقابل به کار گیری پیام رسان های خارجی دارای ضررهای فراوان است که باید در این جنگ فرهنگی نابرابر بدان توجه شود.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه قم نیز در این آیین گفت: امروز کسانی که سراسر تاریخشان پر از ظلم و فساد است می خواهند از ابزار فضای مجازی برای سلطه گری خود استفاده کنند.
حجت الاسلام والمسلمین فریدون پوررضا افزود: در این جنگ نابرابر، جوانان کشور ما به میدان آمدند و با ساخت پیام رسان های داخلی و شکست انحصارهای موجود در فضای مجازی، مقابل این توطئه دشمن ایستادند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم نیز گفت: کاربردی کردن پژوهش های دانشجویی در دانشگاه قم به عنوان یک اصل مهم دنبال می شود و مرکز رشد این دانشگاه تا کنون توانسته است طرح های مهمی را در این رابطه به مرحله اجرا درآورد که پیام رسان ایتا نمونه ای شاخص از آن هاست.
حجت الاسلام سعید فراهانی فرد افزود: به دنبال آن هستیم که فعالیت مرکز رشد دانشگاه قم را گسترش دهیم و پژوهش های علمی اساتید و دانشجویان دانشگاه را برای کاربردی کردن تحقیقات مورد نظر، به سمت این مرکز هدایت کنیم.
مدیر پیام رسان ایتا نیز گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی جوانان ما قله های علم و فناوری را فتح می کنند و ما برای ساخت تمدن نوین اسلامی به حضور فعال جوانان در همه عرصه های علمی نیاز داریم.
محسن غفاری افزود: ساخت پیام رسان ایتا که یکی از پیام رسان های موفق داخلی است در دانشگاه قم کلید خورد و جوانان ما در مرکز رشد این دانشگاه توانستند فناوری پیشرفته ساخت پیام رسان ها را بومی سازی کنند.
وی با اشاره به این که امروز فضای مجازی قدرت تاثیرگذاری چشمگیری بر همه عرصه های زندگی اجتماعی دارد، ادامه داد: باید نمونه برنامه های کاربردی جذاب و سالم را در عرصه فضای مجازی کشور و جهان اسلام به صورت گسترده ارائه دهیم تا نیاز مخاطبین با این برنامه ها تامین شود.
وی بیان کرد: این برنامه ها در عین داشتن جذابیت های مورد تاکید مخاطبین، فاسد نیستند و می توان از آن ها برای ترویج ارزش های انسانی و دینی استفاده کرد.

** استفاده یک میلیون و 100 هزار تن از ایتا
غفاری پیرامون آخرین وضعیت فعالیت پیام رسان ایتا در فضای مجازی کشور، بیان کرد: تعداد نصب پیام رسان ایتا از سه میلیون و 700 هزار مورد عبور کرده است و یک میلیون و 100 هزار تن اعضای فعال این پیام رسان هستند.
وی افزود: پیام رسان ایتا مهندسی معکوس تلگرام است و سعی داشتیم در ساخت آن تمام امکاناتی که مردم از طریق تلگرام استفاده می کردند را در اختیارشان قرار دهیم.
وی ادامه داد: امکان قرار دادن هشتک یکی از امتیازات ویژه پیام رسان ایتا است که در کنار امکان ترندینگ و جستجوی پیشرفته بر جذابیت های استفاده از این پیام رسان افزوده است.
مدیر پیام رسان ایتا گفت: تلاش داریم در آینده خدمات دولت الکترونیک و پرداخت را به این پیام رسان اضافه کنیم که نقش موثری در جذب بیشتر مخاطبان خواهد داشت.
وی بیان کرد: ایتا جزو پیام رسان های پررونق کشور است و روزانه حدود 34 میلیون مشاهده پیام در آن صورت می گیرد.
در پایان این آیین با اهدا لوح از مدیر شرکت دانش بنیان اندیشه یاوران تمدن امروز(ایتا) به عنوان نخستین شرکت رشد یافته مرکز رشد دانشگاه قم، تجلیل به عمل آمد.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.