غلامرضا رضایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در تشریح برنامه های این اداره کل به مناسبت ماه مبارک رمضان افزود: برگزاری جلسه های اُنس با قرآن کریم در برخی از مدارس قم از دیگر برنامه های این ماه پر خیر و برکت است.
وی با اشاره به این که تلاش شده است تا دانش آموزان به همراه والدین خود در آیین قرآن خوانی حرم مطهر شرکت کنند، گفت: همچنین هر روز تعدادی از دانش آموزان مدارس مختلف استان در آیین جزءخوانی قرآن کریم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) حضور می یابند.
وی از برگزاری آیین جشن تکلیف پدران آسمانی همزمان با میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) دومین اختر تابناک ولایت و امامت توسط هیات فرهنگی عاشقان حسینی(ع) آموزش و پرورش قم خبر داد.
رضایی گفت: همایش مجمع مدیران خیراندیش مدارس استان قم و جمع آوری کمک های دانش آموزان و نیکوکاران به منظور اطعام در این ماه پرخیر و برکت با همکاری کمیته امداد امام خمینی برگزار شد.
جمعیت دانش آموزی استان قم در سال تحصیلی 98-97 حدود 255 هزار تَن است که 95 درصد در شهر و پنج درصد در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.
از کل جمعیت دانش آموزی، 89 درصد در مدرسه های دولتی و 11 درصد در مدارس غیردولتی حضور دارند که حدود 122 هزار تن معادل بیش از 50 درصد از دانش آموزان در مقطع ابتدایی، حدود 50 هزار تن در متوسطه اول و 34 هزار تن در متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.